Waarden gelijk maken in excel?

Ik heb metingen uitgevoerd op een motor en wil nu graag deze analyseren,
echter zijn de gegevens in excel niet juist weg geschreven
230V werd ineens 230 000 000 v of 230 000v
probleem ligt aan de . en , betekenis van excel
maar als er nu 1 cvaste afwijking was lukte het mij wel maar nu weet ik neit goed war ik moet doen
alvast bedankt

Picture for question
2 jaar geleden
in: Software
1.3K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Zie: https://www.officetooltips.com/excel_2016/tips/change_the_decimal_point_to_a_comma_or_vice_versa.html
SimonV
2 jaar geleden
Waarden groter dan 240000 zullen door 10.000 gedeeld moeten worden, anders door 10000.
- Verander celeigenschappen van de kolom in getallen.
- Converteer de waarden in een aparte kolom met zo'n soort formule: =ALS(A1>990000;A1/10000;A1/1000)
- Kopieer deze formule naar de andere cellen.
Dick
2 jaar geleden
@SimonV u had gelijk ik gaf maar de helft van de oplossing. Naar het voorbeeldje kijkend denk ik zelfs dat uw formule niet sluitend is. Naar mijn mening zou het dan moeten zijn ALS (A1>999999; A1/10000; A1/1000)
SimonV
2 jaar geleden
Waarom? Zelfs =ALS(A1>240000;A1/10000;A1/1000) zou voldoende moeten zijn.
Het gaat om 230 Volt.

Antwoorden (2)

Wanneer u boven aan de kolom gaat staan en met de rechter muisknop aantikt, kunt onderaan het verschijnende lijstje naar celeigenschappen. Hier klikt u op en daarna naar de waarde die u wil hebben. In uw geval een getal. Hier kunt u aangeven hoe het getal er uit moet zien. Ik ben alleen bang dat u de waardes opnieuw dient in te voeren
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
Dat is nog geen antwoord op de vraag hoe je ze gelijk moet maken.
Alleen maar hoe je de opmaak verandert.
Opnieuw invoeren is natuurlijk geen oplossing.
Waarden groter dan 240000 zullen door 10.000 gedeeld moeten worden, anders door 10000.
- Verander celeigenschappen van de kolom in getallen.
- Corrigeer de waarden in een aparte kolom met zo'n formule: =ALS(A1>240000;A1/10000;A1/1000)
- Kopieer deze formule naar de andere cellen.

Mooie oplossing KeesWim:
=A1÷MACHT(10;LENGTE(A1)−3)
SimonV