Hoe kom ik aan Windows software voor een IP-camera Gembird ICAM-WRHD-01?

Ik zoek software waarmee de IP-camera Gembird ICAM-WRHD-01 op een desktop met Windows 10 Home (64 bit) gebruikt kan worden. Hij doet het prima in Android, maar ik wil hem ook graag op de pc hebben.

Ik heb een stuk of tien programma's geprobeerd, geen ervan werkt met de camera.

- hij is verbonden met wifi
- hij is verbonden met een ethernetkabel
- de IP is bekend
- de ID is bekend
- het password is bekend

Zowel de producent Gembird als de webwinkel zijn niet in staat een werkend Windows-programma te noemen.

-----------------------------------
Gevonden, op de site van Yoosee.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Software
2.6K
ronron1212
2 jaar geleden
Daarvoor moet je de IP-camera Gembird ICAM-WRHD-02 hebben.

Antwoorden (2)

De bijbehorende app is noodzakelijk om de camera in te stellen. Deze draait alleen onder Android en IOS.
Camera is niet via HTTP te benaderen.
Dit staat wel op de verpakking, maar is een fout volgens Gembird,
Je zou nog kunnen kijken wat er gebeurt als je de app in de Android emulator Bluestacks installeert.
https://www.bluestacks.com/download.html
Toegevoegd op 10 mei 2021 16:40: tekst
SimonV
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
Snap de min niet +
Gembird heeft het nogal onhandig gebracht, in de handleiding staat duidelijk dat je het CMS pakket moet hebben om de camera op een PC te gebruiken, via de support portal voor de WRHD-01 is geen CMS pakket te bekennen, echter kun je gewoon de software pakken van de WHD-01 die identiek is. Het pakket bevat een zoektool om je camera binnen het wireless LAN te vinden (mits deze eerst via WPS is verbonden met jouw Wifi/router) en het CMS, wat een afkorting is voor Centralized Monitoring Software. Je moet echt even de handleidingen goed doorlezen, want het koppelen met de camera is totaal anders dan met een mobiel toestel(denk aan QR code) Het bewuste stukje uit de handleiding heb ik als plaatje toegevoegd.
Link voor het CMS pakket staat in de bron, dan op de pagina staat onderaan WHD-01 Software CD, en dat is het CMS.
Toegevoegd op 10 mei 2021 19:39: tekst
Plaatje bij antwoord
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
@Griffin https://gembird.nl/item.aspx?id=9350&lang=nl
Griffin
2 jaar geleden
@ronron1212 Wat wil je precies zeggen met die link?
SimonV
2 jaar geleden
Een ongemotiveerde min voor een plausibel klinkend antwoord van een deskundige lijkt me onterecht.
Plus.
ronron1212
2 jaar geleden
@Griffin als je me link gelezen had zou je weten dat het alleen gaan metWRHD-02 en niet met de 01.
Griffin
2 jaar geleden
@ronron1212 "als je me link gelezen had zou je weten dat het alleen gaan metWRHD-02 en niet met de 01."
Nee, er stond dat deze is opgevolgd door de WRHD-02, niks over dat je geen PC software kunt gebruiken bij de WRHD-01...
ronron1212
2 jaar geleden
@Grifin niet goed gekeken dus dit staat bij de twee wel en bij de een niet
Inclusief camera software voor Windows