Hoe kan ik Windows 10 via USB installeren als mijn USB niet wordt gezien in de bios?

ik wil er w10 op zetten via usb maar die word niet gezien in de bios dus kan ik hem niet installeren weet iemand een oplossing

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Software
2.1K
BarendV
3 jaar geleden
USB-stick moet FAT32 zijn geformatteerd om te booten via USB.
Griffin
3 jaar geleden
Selecteer in de BIOS dat je Legacy prefereert boven UEFI en zet Legacy USB support aan, en check dat de USB poorten zijn ingeschakeld. En als je de optie kunt vinden voor IOMMU, zet die dan ook aan.

Antwoorden (3)

Plaats een schone download van win10 op je USB. Kijk ook of je usb kabel is aangesloten op je moederbord.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
er is een alternatief als je pc of laptop geen usb installaties ondersteunt;
je kan een live dvd maken van ploplinux -> deze iso
https://download.plop.at/ploplinux/19.4/live/ploplinux-19.4-x86_64.iso
en via die start je je pc op.
je ziet dan een keuze menu voor installatie - installeer niet het hele os,
maar alleen het bootmenu, eerste van de tweede sectie van boven
naar onder. als je dan de dvd weghaalt, en opnieuw opstart zie je
een bootmenu, met opties als DVD/CD/HDD/en USB.
zorg dat je de usb stick met windows 10 al erin heb zitten,
en kies dan USB boot. (dit werkte bij mij bij een heel oude pc 2005/2007
die geen usb boot ondersteunde.) ik heb dit tot nu toe alleen
met linux operating systems gedaan,. en het werkt perfect.
of het met windows 10 werkt - ik neem aan van wel
zorg wel dat je dit probeert als laatste redmiddel om windows 10
te kunnen installeren en dat er geen belangrijke data op de hardeschijf
staan, want ik vermoed dat installeren van windows 10 de schijf wist.

https://www.plop.at/en/ploplinux/downloads/live.html
3 jaar geleden
Start je je computer op via BOOTMENU (vaak F9?) Ipv via de bios (F11?) ? Dit zijn 2 aparte opstart methodes.
In Bios kan je tegenwoordig vaak geen opstart methodes meer kiezen...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Griffin
3 jaar geleden
"In Bios kan je tegenwoordig vaak geen opstart methodes meer kiezen."
Wat een onzin...