Excel ALS functie geeft ongeldige waarde bij uitrekenen in tijden, hoe corrigeer ik dat?

Even een vraagje over Excel.

Zie bijlage een toegepaste formule.
resultaat is #######
In cellen G33 en G35 staan beide 2 waardes met getalsopmaak als tijd.
Verder zit er in de cel die #### geeft een voorwaardelijke opmaak als uitkomst negatief is dan wordt cel rood, v.v. groen.

Hoe kan ik formule zo bouwen dat hij wel juiste waarde geeft ipv de ####

dank!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Software
1.9K
Griffin
3 jaar geleden
"Wat staat er precies in G33 en G35?"
Ik weet het, het is vrij irritant dat op GV niet een schaalfunctie zit op de afbeelding als je erop klikt, is niet erg gebruikers-vriendelijk. Maar als je de afbeelding opslaat en met de ingebouwde windows foto viewer de afbeelding opent dan kun je 'm opschalen totdat het leesbaar wordt. Geen dank.

Antwoorden (1)

Het resultaat mag niet negatief zijn met berekeningen in tijd, om die reden zet je er zelf een - voor. Ik heb de formule werkend voor je gemaakt waarbij ik A1 en B1 en het resultaat veld C1 als tijd heb opgemaakt in cel-eigenschappen. Ook ik krijg #WAARDE in het rood maar dat is geen probleem want als de voorwaarden waar is dan is onwaar rood en vice-versa, dus die geëvalueerde waarde gebruik je dan toch niet.
(ik hoop dat je afbeelding kunt lezen, anders even de afbeelding opslaan en met fotoviewer openen en vergroten)
Toegevoegd op 27 juni 2020 13:07: afbeelding
Plaatje bij antwoord