Hoe kan ik Bitlocker encryptie wijzigen naar AES-256 na windows upgrade?

Ik had een licentie voor Windows 10 Home. Voor het maken van vhd containers en het versleutelen met bitlocker heb ik een licentie voor Pro gekocht en de windows versie geupgrade.

Je kan door gpedit.msc in te voeren in het "uitvoeren" programma in het register komen. Daar zou dan Windows components moeten staan met Bitlocker instellingen. Helaas zie ik die map niet en kan de encryptie niet wijzgen van 128 naar 256 AES.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan herstellen?

3 jaar geleden
in: Software
1.7K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is Bitlocker bij het upgraden niet geactiveerd.
- Ga naar Start – Verkenner - Deze pc. Klik met de rechtermuisknop op het systeemstation waarop Windows 10 is geïnstalleerd en klik vervolgens op BitLocker inschakelen.
- Ga naar Startknop - Instellingen - Bijwerken en beveiliging > Apparaatversleuteling. Als apparaatversleuteling is uitgeschakeld, selecteer je Inschakelen.

De instellingen staan overigens niet in het register maar in een map op je pc:
Computer Configuration\Administrative Templates\Windows Components\BitLocker Drive Encryption.
Zie:
https://www.howtogeek.com/193649/how-to-make-bitlocker-use-256-bit-aes-encryption-instead-of-128-bit-aes/
Plaatje bij antwoord
SimonV