Hoe start ik spellen in steam op mijn telefoon?

Ik speel regelmatig spellen via steam op de computer. Nu heb ik steam gedownload op mijn telefoon en ik heb de steam guard mobile authenticator al gebruikt. Maar als ik bij de games kijk zie ik geen mogelijkheid tot spelen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Software
4.9K
LeonardN
4 jaar geleden
Ik denk niet dat je het helemaal goed begrepen hebt. De authenticator is er om je account op je PC te beveiligen en te unlocken met een code.
Verder kan je nog chatten met je Steam-vrienden. PC-Games zijn echter niet te spelen op je telefoon.

Antwoorden (1)

Zo simpel is het niet. Je kunt zonder pc geen Steamspellen spelen op je mobieltje. Alleen via een app en een pc.

De app Steam Link Anywhere download je via onderstaande link naar de Play Store. De app is gratis en werkt op vrijwel alle Android-smartphones. Let wel op dat de Steam Link Anywhere-functionaliteit nog in de bètafase zit en dat je dus waarschijnlijk nog geregeld tegen bugs aanloopt..
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.valvesoftware.steamlink

Om Steam Link Anywhere te gebruiken, volg je de onderstaande stappen:
1. Download de nieuwste versie van Steam voor je pc;
https://store.steampowered.com/about
2. Voeg via de Steam Link-app een nieuwe pc toe, en volg de instructies die in beeld verschijnen;
3. De app test vervolgens of je verbinding snel genoeg is, en of de juiste apparaten aan elkaar gekoppeld zijn. Vervolgens kun je gelijk gaan spelen.
Daarnaast moet je een bluetooth-controller aansluiten op je smartphone om de games zelf te spelen. Je kunt bijvoorbeeld de controller van je PlayStation 4 of Xbox One koppelen aan je toestel.
SimonV