Hoe krijg ik die melding van nieuwe mail weg van Windows Mail?

Sinds vandaag krijg ik via Windows Startscherm, melding van nieuwe mail. blijft een 1 staan.
De betreffende mail heb ik verwijderd.
Mail is opgeschoond, dus mail is leeg.
Maar de melding blijft. ook als ik mail opnieuw vastzet aan start, blijf ik die mail zien, waar t om gaat.
Enig idee, hoe ik dit oplos?
Er vervelend, als er wordt aangegeven dat er nieuwe mail is. en deze is er niet.

4 jaar geleden
in: Software
6.7K
ikke1975
4 jaar geleden
Ik bedoel de Windows mail app van Windows 10. Daarin heb ik gmail en ziggo.
Als ik de app verwijder en opnieuw installeer, dan moet ik toch opnieuw de 2 accounts onder Windows 10 app zetten, met bijbehorende configuraties en wachtwoorden?
Had al zoveel moeite om te zoeken hoe en wat ik dat moest doen.
LeonardN
4 jaar geleden
Verwijderen van een app lijkt me niet nodig om de melding weg te krijgen.
Gewoon even de notificaties verwijderen zoals uitgelegd in mijn antwoord lijkt me voldoende.
ikke1975
4 jaar geleden
Je tips werken niet. Ik wil juist de melding dat ik nieuwe mail heb.
Maar het probleem is. dat ik de melding krijg als er geen nieuwe mail is.
De boosdoener is 1 mail. die blijft als melding er in staan. terwijl ik die heb verwijderd.
SimonV
4 jaar geleden
Ik neem aan dat de betreffende mail ook niet meer in de prullenbak van Ziggo of Gmail staat.
Misschien dan toch maar dit proberen:
Als de mail van Ziggo is: Ziggo account tijdelijk verwijderen van Windows Mail.
Als de mail van Gmail is: Gmail account tijdelijk verwijderen van Windows Mail.
Als dit niet helpt: Windows Mail verwijderen en opnieuw installeren.
Handleiding:
http://www.websonic.nl/pctips/windowsmail/windowsmail_gmailaccountinstellen.php
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap#/mail-op-windows-10/
ikke1975
4 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. kan hier verder mee. Alleen jammer als t blijkt dat ik Windows Mail opnieuw moet instellen, dat ik ook bijbehorend ww van Gmail moet veranderen, weet ik niet meer.
SimonV
4 jaar geleden
Je browser weet het wachtwoord wel...
https://support.google.com/chrome/answer/95606?
https://support.mozilla.org/nl/kb/wachtwoordenbeheerder-wachtwoorden-onthouden-verwijderen-wijzigen Verwijderen en installeren Windows Mail:
https://www.windowscentral.com/how-remove-mail-app-windows-10 Dan hoop ik wel dat je moeite beloond wordt!

Antwoorden (1)

Helemaal rechtsonderin* je beeldscherm staat een icoontje als een spreekballon, als het goed is.
Klik die aan.
Daar kan je je notificaties beheren.
Je kan ze wissen, maar ook aangeven dat je ze niet wenst te ontvangen van de desbetreffende app.

Onderin kan je de huidige notificaties wissen.
Bovenin staat iets als "beheer notificaties".
Als je dat laatste klikt kom je in scherm waar je alle apps die notificaties geven uitklikken.
Of je kan het in zijn geheel uitschakelen.

*Als niet kan je notificaties intikken in de zoekfunctie van Windows (windowsknop even intikken en dan tikken, of links in het zoekveld als je dat hebt).
===
Voor de duidelijkheid "wissen" betekent enkel dat je de huidige notificatie(s) wist.
Een volgende mail zal weer een notificatie geven.
Een deel van wat ik beschrijf is dus overbodig als je de notificaties (van MAIL of alle notificaties op zich) wenst te behouden.

In ieder geval heb je nu alle mogelijkheden om de notificaties te beheren naar wens.
-wissen huidige notificaties
OF
-voorkomen van mailnotificaties (of andere specifieke programma's)
OF
-voorkomen van ALLE notificaties.
Toegevoegd op 02 januari 2020 11:01: tekst
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
VS wil wel notificaties. Alleen geen melding van een mail die al verwijderd is.
LeonardN
4 jaar geleden
"VS wil wel notificaties."
Oh, daar lees ik dan denk ik overheen. Alleen geen melding van een mail die al verwijderd is.
Wel nu, ik heb een methode gegeven om ze te wissen. Dus dan is de notificatie weg, maar komen de nieuwe gewoon binnen.
Maar alle andere mogelijkheden heb ik ook gegeven.