Welk programma kan ik gebruiken voor calculaties voor mijn dakdekker bedrijf?

Goedemorgen,

Ik heb een klein dakdekkersbedrijf met 6 man personeel.

Tot op heden neem ik mijn klussen aan d.m.v ze op te nemen en vervolgens de materiaalkosten + de geschatte arbeidsuren in te schatten.

Nu krijg ik steeds meer aanvragen voor grotere projecten, dus ik vroeg me af of er iemand goede ervaringen heeft met een calculatie programma, of misschien andere goede ideeen daarover heeft

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Software
1.9K
crispy
4 jaar geleden
Ik zou dat gewoon in Excel doen. Daar kan je een werkblad ontwerpen waarmee je prima kan calculeren, eenheidsprijzen kunt vermenigvuldigen met aantallen en bij elkaar optellen.

Antwoorden (1)

Als je een beetje handig met Excel (of Google Sheets) bent, zijn jouw wensen daarin vrij gemakkelijk te programmeren. Je zou als basis uit kunnen gaan van dit uitgebreide voorbeeld:
https://www.vertex42.com/Files/download2/themed.php?file=project-budget-detailed.xlsx

Als je geen Excel hebt, zou het met het gratis programma LibreOffice Calc kunnen.
https://nl.libreoffice.org/download/libreoffice-fris/

Je zou ook een demoversie van speciale calculatiesoftware voor Dakdekkersbedrijven van VTBO kunnen aanvragen. Maar waarschijnlijk is dat veel te uitgebreid voor hetgeen je nu voor ogen hebt.
https://www.vtbo.nl/dakdekkersbedrijven/
____________

Idee voor een simpele calculatie
Plaats in cel D1 de formule =SOM(D3:D1000)
Type in cel B2 “Eenheid” en in cel C2 “Prijs”
Plaats in cel D3 de formule =B3*C3
Kopieer cel D3
Selecteer cel D4 tot bijvoorbeeld D100
Plak cel D3 in deze cellen.
Voer in cel A3 “Uren” in, in B3 aantal uren en C3 uurprijs.
Voer in cel A4 “Materiaal X” in, in B4 aantal en C4 materiaalprijs per eenheid.
Etc.
Toegevoegd op 22 september 2019 11:18: tekst
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord !