Hoe gebruik in een formule (vermenigvuldigen) in Word?

Ik krijg het maar niet voor elkaar om, in een factuur, het uurtarief met het aantal uren te vermenigvuldigen. Alle websites die hier over gingen en de aangedragen functies binnen de formule al geprobeerd, maar het lukt niet. Graag support.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Software
5.7K
ronron1212
4 jaar geleden
https://factuur.tips/nl/zzp/factuur-opstellen/factuur-maken-met-word

Antwoorden (1)

Een formule is =PRODUCT(LEFT)
Deze formule vermenigvuldigt alle getallen links van de huidige cel totdat deze een lege cel of platte tekst bereikt. Misschien raakt Word in de war van je tijdenkolom. Als je deze vervangt door een lege kolom of tekstkolom, zou de formule moeten werken. Bij mij is dit althans het geval.

Daarnaast zou de formule =C2*D2 (en C3*D3 etc.) gewoon moeten werken (C1= kopje Uurloon).
.
Formule invoegen in Word:
Maak eerst een tabel.
Selecteer de (lege) cel waarin de formule moet komen.
Klik in Hulpmiddelen voor tabellen, op het tabblad Opmaak/Indeling in de groep Gegevens op Formule.
Benamingen: eerste rij: eerste cel is A1, tweede B1, etc. Tweede rij: eerste cel is A2, tweede B2, etc.
Toegevoegd op 13 september 2019 14:03: bron
SimonV