Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kan mijn pc niet meer opstarten. Ik krijg telkens een bluescreen, hoe verhelp ik dat?

Ik kan mijn pc niet meer opstarten omdat ik telkens een bluescreen krijg. Als ik probeer windows in veilige modus op te starten kan dit ook niet. Ik krijg dezelfde melding. De bijlage hieronder toont de foutmelding. De melding blijft op 0% voltooid staan. Het gedoe begon terwijl ik de pc gebruikte

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Software
4.2K
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Zoek eens op de foutcode. Ik kom bijvoorbeeld op deze site uit: https://www.timdehoog.nl/2018/05/19/windows-10-page-fault-in-nonpaged-area-bsod-oplossen/. Zij beweren dat als je bijvoorbeeld 10x achter elkaar opnieuw opstart dat je dan wel in de pc kan

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Jouw BSOD duidt op een error op de harddrive, non paged area is de swapfile op je harddrive.
Probeer met een bootable USB stick zoals Ubuntu(LiveDVD) of HiRen's te booten, en via USB opgestarte OS de pagefile.sys te deleten(staat in de root van C: als system en hidden gemarkeerd)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding