Hoe krijg ik het in Excel voor elkaar dat de bovenste rij zichtbaar blijft, terwijl ik naar onderen scrol?

excel 2007

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In Exel 2007: Ga naar Beeld, vervolgens klik je op Deelvensters blokkeren. Klik vervolgens in het uitgeklapte menuutje bovenste rij blokkeren.

Door de bovenste rij te selecteren en de optie rijen blokkeren aan te klikken. Ik heb op deze pc geen excel bij de hand dus ik durf niet met zekerheid te zeggen in welk menu het staat, uit mijn hoofd het laatste of een na laatste menu. Succes.

Er zijn twee opties. Selecteer de cel vanaf waar je wilt dat het WEL scrollt. Ga vervolgens naar windows > freeze panes. Je kunt hiermee ook een aantal kolommen vast zetten tegelijkertijd met rijen. De andere opties is Selecteer de cel vanaf waar je wilt dat het WEL scrollt. Ga vervolgens naar windows > split Hetzelfde document wordt dan nogmaals geopend in een nieuw windo en je kunt in allebei de windows scrollen en bewerken.

Selecteer de kolommen die je wilt blijven zien, ga naar venster, en druk op "titels blokkeren"

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100