Is er een manier om een bestand op twee plaatsen tegelijk op te slaan?

Hoi, voor mijn school moet ik voor een vak een aantal belangrijke verslagen maken, en daarom wil ik dat als ik een bestand opsla, het bestand ook opgeslagen wordt in een andere map, zodat ik een map heb waar ik het bestand in open, en ik een reserve map heb voor als die ene map waarmee ik de bestanden open voor welke reden dan ook verloren gaat. Is er een manier om dit te doen?
(Dus niet opslaan als --> map waarmee ik dat bestand sowieso open, en dan d.m.v. een snelkoppeling dat ene bestand in een reserve map zetten)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Software
7K
TurfGraver
5 jaar geleden
Al noem je geen os wellicht heb je hier wat aan.
https://www.google.com/amp/s/lifehacker.com/how-to-back-up-your-computer-automatically-with-windows-1762867473/amp

Antwoorden (3)

Ja, je kunt een bestand opslaan in een map en kopiëren naar een andere map.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
jc54 Ja oké, maar is er ook een manier zonder te hoeven kopiëren/een snelkoppeling te moeten maken
Er zijn programma's die 2 of meerdere mappen op je computer of externe/netwerk schijf kunnen synchroniseren in real time. dus je slaat een bestand op in 1 map. Dat bestand wordt automatisch in een andere map ook opgeslagen
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Merk op dat real-time synchroniseren ook een gevaar in zich heeft !
Wanneer het bronbestand corrupt gaat, en het kopie wordt gesynchroniseerd, dan is het kopie ook meteen corrupt.
Het is dus zinvol om enige vertraging in te bouwen en/of meerdere generaties te bewaren.
Je zou kunnen overwegen om met Dropbox te werken. Je bestanden staan dan zowel digitaal als op je pc. Wanneer je het programma installeert op verschillende pc's, heb je het ook nog op diverse pc's staan.