Ik heb genoeg van die torrents. Hoe kan ik gaan downloaden dmv de bekende 'nieuwsgroepen'?

Ik hoor verhalen van mensen die complete films van topkwaliteit in een halfuurtje downloaden door middel van nieuwsgroepen. Aangezien ik hier nog totaal niet bekend mee ben; hoe zet ik zoiets op, en heeft dit te maken met programma's als Grabit?
Dank!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik gebruik zelf Usenext: http://www.usenext.com.
Je kunt een abonnement nemen dat het beste bij jou past, afhankelijk van hoeveel je download. Bovendien is er een 14-dagen proefperiode die je kunt gebruiken, dan kun je zien of het iets voor je is, en of je wel de gewenste downloadsnelheid bereikt.
Ik ben er erg tevreden over, download gemiddeld met zo'n 1,5 megabyte per seconde:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja Grabit kan

Ik had een antwoord gegeven... Ik kreeg een melding dat het te lang was en nu is alles weg...
weg alle moeite..

En ik heb geen zin om weer meer dan een kwartier opnieuw alles terug te halen..

sorry...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja tuurlijk...
dat is mijn enige doel.. ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meer dan een kwartier alles terughalen vind ik wel apart...aangezien je slechts 4 minuten nadat de vraag gesteld was al antwoord had gegeven...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
oh nu zie ik het, jij bent de vraagsteller.. Ik was heel lang bezig om je precies uit de doeken te doen, toen ik bij afsluiten over het maximale aantal karakters heen gegaan was en alles kwijt was.. een teleurstelling was dat voor mij en voor jou..
sorry
Op Eweka kun je voor 7,50 p/m een usenet account aanmaken.

Voor het downloaden is wel een programma als grabit of newsleecher nodig. Waarbij grabit natuurlijk de voorkeur heeft omdat deze gratis is.

Voor info over het gebruik van nieuwsgroepen raad ik binaries4all aan.

Succes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij je eigen provider kan het meestal gratis tot een max aantal gighs
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik had geen zin om het uit te leggen. (Eerlijk ben ik he?) Maar hieronder in de bron staat een perfecte uitleg, die ik een maand terug ook heb gebruikt. Ik vond het makkelijk te begrijpen. Als programma gebruik ik Grabit, ik betaal voor mijn nieuwsservers.