Hoe verwijder ik "HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Google/Chrome"?

ik wil chrome opnieuw instellen daarom probeer ik alles van chrome te verwijderen , zover alles is verwijderd behalve (HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Google\Chrome)
ik krijg de melding van:
"kan google niet verwijderen- er is een fout opgetreden bij het verwijderen van de sleutel"
weet iemand hoe dit verwijderen kan?
Windows 10 Home

5 jaar geleden
in: Software
3.5K
SimonV
5 jaar geleden
De sleutel blijkt niet (simpel) te verwijderen. Verwijderen is ook niet nodig om Chrome opnieuw te installeren. Ook mensen die geen Chrome gebruiken, hebben deze sleutel.
https://www.tenforums.com/browsers-email/80755-completely-remove-chrome-2.html Je zou nog kunnen proberen als administrator Regedit te openen.
Klik met de rechtermuisknop op de registersleutel en selecteer Machtigingen om het hieronder weergegeven venster te openen:
Zie verder hier:
https://windowsreport.com/error-while-deleting-key-fix/
Maar dat werkt doorgaans ook niet...
LeonardN
5 jaar geleden
Ik snap ook niet hoe iemand erbij komt om een key te gaan verwijderen in het register.
Dat is enkel een weg die je gaat volgen als het noodzakelijk is.
Waarom installeer je niet gewoon Chrome en kijk je wat er gebeurt?
koraal19
5 jaar geleden
@Leonarden,
Ik heb dat zeker een paar keer geprobeerd, maar telkens probleem blijft zich voordoen, daarom probeer ik alle resten van chrome te verwijderen.
https://productforums.google.com/forum/#!topic/chrome/l3t67Fsq56A
LeonardN
5 jaar geleden
Welk probleem blijft zich voordoen?
Waarom ben je er zo zeker van dat dit wordt veroorzaakt door de key?
koraal19
5 jaar geleden
@Leonarden,
Als ik chrome open heb staan bevries het scherm en muse voor 10 seconden op alle monitors ongeveer een keer per 3 minuut.
LeonardN
5 jaar geleden
Lijkt me niet een probleem dat veroorzaakt wordt door een registry key. Waarom denk jij dat het probleem wordt veroorzaakt door een reg key? Waarom maak je niet een vraag van je daadwerkelijke probleem, ipv een vraag stellen over iets waarvan jij denkt dat het het probleem op zal lossen? Hoe zorg ik ervoor dat Chrome niet steeds bevriest?
koraal19
5 jaar geleden
@Leonarden,
er wordt vaak geadviseerd om chrome reinstalleren en om dat te doen eerst verwijderen, ik ben via google chrome er achter gekomen dat om helmaal te verwijderen moet je ook registry key verwijdern en gezien dat het nog niet kan ga ik er vanuit dat juist daar de probleem zit.
LeonardN
5 jaar geleden
En wat nu als je totaal onjuist bent met die gedachte? Dan loop je dus nu vast op een probleem wat wellicht het probleem niet is... maw leg je daadwerkelijk probleem uit in plaats van wat jij denkt dat het probleem is. Dit is echt een klassieke denkfout als het gaat om een vraag stellen die bij je probleem past. Een vermoedelijke deelprobleem aan de kaak stellen en het hoofdprobleem overslaan.
koraal19
5 jaar geleden
@Leonarden,
dat is niet wat ik denk, dat is het FEIT dat register key wordt niet verwijderd, dat volgens discussie in google chrome forum(mijn link) en nog link van SimonV,en of ik totaal onjuist ben kan niet achter komen zolang dat register key niet verwijderd is.
SimonV
5 jaar geleden
Samenvatting
Er wordt op veel sites geadviseerd deze key te verwijderen.
Maar dit blijkt vaak op geen enkele manier te lukken.
Toch blijkt men Chrome ook mét deze key te kunnen installeren. Wat je nog zou kunnen proberen Chrome door Revo Uninstaller te laten verwijderen. Die pakt automatisch ook alles in het register aan.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html Maar misschien heb je Chrome wél goed geïnstalleerd. En is er een ander probleem dat ervoor zorgt dat het scherm bij Chrome bevriest. Dat is een andere vraag...
LeonardN
5 jaar geleden
Mij lukt het met de admin truc, zelfs als chrome nog geïnstalleerd staat (en draait).
SimonV
5 jaar geleden
Bevriest Chrome ook als je alle extensies uitgeschakeld hebt?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ik heb een probleem als ik google chrome opnieuw wil downloaden zegt ie, uw netwerkbeheerder heeft een groepsbeleid ingesteld waardoor er niet kan worden geinstalleerd
LeonardN
3 jaar geleden
Dan moet je een vraag stellen, niet een reactie plaatsen bij een andere vraag.

Antwoorden (2)

Verwijder het door op het icoontje rechtermuisklik te gebruiken en druk dan op verwijderen of selecteer het icoontje en druk op delete
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
koraal19
5 jaar geleden
dat heb ik al geprobeerd maar ik krijg de fout melding(zie uitleg van de vraag)
Zorg dat je het programma opent als administrator dan lukt het mij wel de hele map Chrome te deleten.
--
De map in het registerer dat is.
Dus zoek regeditor.exe op
Rechtermuisklik op de exe en klik
"Openen als administrator"
Toegevoegd op 06 september 2018 16:50: tekst