Uitvoeren of opslaan.

Als ik een programma download wordt er altijd gevraagd: uitvoeren of opslaan? Wat kan ik dan het beste kiezen?
Zit er verschil in het uiteindelijke resultaat na het downloaden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
5.4K

Het beste antwoord

M.i. kwestie van tijd. De download wordt altijd opgeslagen. Bij uitvoeren volgt daarna installatie. Bij opslaan moet je later de download opzoeken. Maar als je i.v.m. bijv. Een afspraak geen tijd hebt om de installatie uit te voeren, kies je voor opslaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het grootste verschil zit hem in de vraag of je het programma later nog een keer nodig hebt. Software die ik later wil kunne nherinstalleren (bv gekochte software) die download ik naar een bekende plek op mijn harddisk om later naar bv dvd te branden. Pas na het downloaden installeer ik het.

Effectief is er geen verschil: De software wordt zowieso gedownload, anders kan je het niet installeren :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden zijn wat mij betreft prima: opslaan als je het nog eens nodig denkt te hebben; ook altijd kiezen om het op een veilige plek op te slaan als het om betaalde software gaat. Uitvoeren als je het slechts hoeft te installeren.

Toch kies ik altijd voor opslaan omdat ik heel sterk het idee heb dat het downloaden van bestanden langer duurt als je kiest voor uitvoeren; het klinkt raar maar volgens mij is het echt waar. En nog iets: ik heb regelmatig dat een installatie mislukt omdat er nog programma's openstaan oid, dan kan je weer opnieuw gaan uitvoeren; daarom kies ik ook altijd voor opslaan zodat je eventueel het programma direct opnieuw kan installeren als er zich een probleem voordoet.

Verder gebruik ik ook veel Google Chrome, die slaat altijd alles op; maar in jouw geval (met Interent Explorer waarschijnlijk) zou ik altijd kiezen voor opslaan dus (en sla het dan op een terug te vinden plek op natuurlijk).