Welk lettertype wordt gebruikt bij de AIVD Kerstpuzzel 2017?

https://www.aivd.nl/binaries/aivd_nl/documenten/publicaties/2017/12/12/aivd-kerstpuzzel-2017-opgaven-en-antwoordformulier/Opgaven+AIVD+kerstpuzzel+2017+.pdf

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Software
1.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat is niet te zeggen, PDF gebruikt CIDFont subtypes met mysterieuze cijfercombinaties.

Antwoorden (1)

Daar is een truc voor. Als je de desgewenste pagina van het PDF bestand importeert in Adobe Illustrator dan zul je een lijst met lettertypes krijgen die je nog moet installeren (of in het beste geval al hebt, die kun je dan gewoon selecteren en zo zie je om welk lettertype het gaat).

In jouw geval bevat pagina 1 (de normale, kleine tekst) het lettertype: Raleway (regular en bold). Je hebt geluk het is een zogenoemd "public domain" lettertype dat je gratis kunt downloaden via: https://www.1001freefonts.com/raleway.font
Zie ook de link naar de schermafbeelding vanuit het programma Adobe Illustrator dat dit zonder twijfel het enige juiste lettertype is.
Toegevoegd op 30 april 2018 17:02: bron, tekst
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Dan heb je niet goed genoeg vergeleken, want helaas is het niet dit lettertype. Het komt enigszins in de buurt, maar is veel te afgerond.
BarendV
5 jaar geleden
Lieve Amadea, check mijn link naar de schermafbeelding. Ik doe dit praktisch dagelijks voor mijn beroep als grafisch vormgever. Er is geen sprake van vergelijken met deze methode. Het is 100% nauwkeurig en dus een feit dat dit het enige juiste lettertype is.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
BarendV Dit wist ik niet, bedankt voor de tip!
Amadea ik weet niet waar jij naar zit te kijken maar het is toch echt het zelfde.