Welk lettertype gebruikte Apple bij de presentatie van de iPad 2018?

Hoe heet dit lettertype? Waar kan ik dit krijgen??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit is niet zomaar een downloadable TTF font.
De letters zijn niet consistent. Er zit hier en daar een "haal" naar de volgende letter.
Voorbeeld: in "Apple Classroom" is de eerste P los, maar de tweede p is verbonden met de L.
Zo ook met de S'en in Classroom. Daarbovenop is de haal niet het enige verschil, die letters zijn ook niet identiek aan elkaar.
Het kan zijn dat de designer zich wel heeft laten inspireren door een bepaald lettertype. Ik zal eens kijken wat erop lijkt...

Antwoorden (1)

Zoals ik al in de reacties aangaf, dit is in ieder geval niet een downloadbaar TTF font.
Middelse reverse image search op een paar fontsites kom ik tot deze -niet extensieve- lijst van TTF-fonts die er in ieder geval op lijken.
Er is inderdaad geen 100% overeenkomstig TTF font te vinden. Dit is een niet externsieve lijst van wat er in meer of mindere mate, op lijkten...

dearJoe 5 Regular
Mullen Hand Regular
Zooja Regular
Anthares Regular
Journey Regular
Chalker otf (400)
Abelina Redux
Tipbrush Script
Jammer dat je je reactie niet kunt wijzigen hier. Ik zie dat ik een zin dubbelgetypt heb. Sorry daarvoor...
Toegevoegd op 05 april 2018 11:09: tekst
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Wat wél mogelijk is, indien binnen een uur: je antwoord verwijderen en dan herplaatsen met de correcte tekst.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Yep, natuurlijk. Thanks.