Alternatief voor solidworks voor mac?

Hallo,
Op school werk ik met solidworks op windows om 3d modellen te maken en vervolgens uit te laten printen in een 3d printer. Thuis heb ik echter een macbook waar ik ook op wil gaan 3d ontwerpen maar solidworks ik niet voor mac, heeft iemand een goed alternatief?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
1.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Check dit lijstje even: https://alternativeto.net/software/solidworks/?platform=mac

Antwoorden (2)

Ik teken al jaren 3D objecten in Vectorworks voor mac. Ik heb geen ervaring of je deze exact kan exporteren om direct naar een 3D printer te sturen.

Hieronder staat een link, waarin het verschil tussen solidworks en vectorworks wordt aangegeven. Hier staat juist dat vectorworks beter geschikt is voor 3D printing dan solidworks, dus dat klinkt hoopvol. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Thuis heb ik echter een macbook waar ik ook op wil gaan 3d ontwerpen maar solidworks ik niet voor mac