Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Alternatief voor solidworks voor mac?

Hallo,
Op school werk ik met solidworks op windows om 3d modellen te maken en vervolgens uit te laten printen in een 3d printer. Thuis heb ik echter een macbook waar ik ook op wil gaan 3d ontwerpen maar solidworks ik niet voor mac, heeft iemand een goed alternatief?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
1.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Check dit lijstje even: https://alternativeto.net/software/solidworks/?platform=mac

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik teken al jaren 3D objecten in Vectorworks voor mac. Ik heb geen ervaring of je deze exact kan exporteren om direct naar een 3D printer te sturen.

Hieronder staat een link, waarin het verschil tussen solidworks en vectorworks wordt aangegeven. Hier staat juist dat vectorworks beter geschikt is voor 3D printing dan solidworks, dus dat klinkt hoopvol. Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Thuis heb ik echter een macbook waar ik ook op wil gaan 3d ontwerpen maar solidworks ik niet voor mac
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding