Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je de extra spaties bij de functie uitvullen in Word weghalen?

Voor mijn scriptie moet ik de tekst op uitvullen zetten, alleen doordat sommige zinnen te kort zijn, worden er, zoals het lijkt, extra witruimtes toegevoegd tussen de woorden. Ik weet dat dit niet zo is wanneer ik het links uitlijn, maar zoals gezegd ben ik verplicht op het op uitvullen te zetten.

Ik heb al geprobeerd met shif-enter (zachte regeleinde) en enter (harde regeleinde). Ook de regelafstand heb ik aangepast en met woordafbrekingen, maar dit ziet er niet uit doordat er dan heel veel woorden worden afgebroken met een streepje.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
12.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik vrees dat je deze spaties en witruimtes niet kunt verwijderen. De optie "uitvullen" betekent namelijk dat Word alle regels in een stuk tekst, tot de volgende harde return, gaat aanvullen met extra witruimten om ze even lang te maken.
Je kunt de witruimtes wel verminderen, door in regels waar veel en/of grote witruimtes zitten toch een woord, dat nu op de volgende regel staat, toch af te breken. Maar dit kan weer in andere regels voor extra witruimtes zorgen.
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding