Kan het bedrag op een chipknip niet vrij makkelijk worden veranderd?

Aangezien het een 'lokaal' bedrag is, dat gewoon op je pas staat, zou het toch relatief makkelijk moeten zijn om er geld bij te schrijven?
Een soort valsemunterij maar dan modern oid

Toegevoegd na 7 minuten:
Een bedrag op de chipknip is toch veel minder werk, en minder gevaar om betrapt te worden dan een pinpas skimmen? Dan zou het toch vaak ik het nieuws moeten komen ofzo, ik heb er nog nooit van gehoord, maar er zouden toch echt apparaatjes moeten zijn die dat voor je kunnen doen??

Toegevoegd na 8 minuten:
minder werk zodra je de beveiliging hebt gekraakt natuurlijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ja hoor, daar is natuurlijk ook al heel wat werk aan besteedt!
Maar het is zo ontzettend goed beveiligd dat het niet snel zal lukken.
10 jaar geleden was mijn studentenhuis er mee bezig om de chip in de Edah-kaart de bewerken, zodat ze oneinig mee konden doen met de 'loterij' om gratis producten te krijgen. Het heeft ze ontzettend veel tijd gekost, en het is ze nooit gelukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan, als je de beveiliging weet te kraken.
Maar criminelen zijn er al in geslaagd om malware op de pinmachines te krijgen. Zo'n crimineel kan dan met een speciaal pasje gewoon pinnen wat ie wil. Tja, WinXP op pinmachines zetten is ook vragen om problemen natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jammer dat ik geen bron zie!
Nee, niet vrij gemakkelijk.
Meer info zie bron 2009

Toegevoegd na 31 minuten:
Excuses, bron is 1996