Kan ik een Blu-ray disc afspelen op een laptop met Windows 7?

Ik heb geen losse dvd of blu-ray speler. Ik speel 'gewone' dvds op mijn oude laptop, en dat werkt prima.

Maar ik wil nu een paar films kopen, en die kan ik alleen maar op blu-ray formaat vinden. Kunnen die ook op mijn windows 7 laptop gespeeld worden?

(Helaas komt Windows 10 zonder media speler, die moet apart worden gekocht voor rond de 30 euro).

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
8.3K
TurfGraver
6 jaar geleden
Windows heeft weinig met blu-ray te maken. Of de speler blu-ray aankan weten we niet. Er zijn genoeg (gratis) media spelers te vinden. Maar k8jk eerst dus naar je hardware.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is de ingebouwde drive een reguliere DVD-speler/brander en geen Blu rayspeler. Als je het zeker wil weten kijk naar de logo's op de drive zelf. en kijk voor het logo met de "B" en Blu-ray Disc. Of zoek in de specificaties van mbv je laptop nummer.

https://c.slashgear.com/wp-content/uploads/2010/09/buffalobr3-sg.jpg

Toegevoegd na 2 minuten:
Je zou gewoon VLC kunnen gebruiken als er een Blu-rayspeler in je laptop zit, of anders dit kunnen kopen:

https://tweakers.net/pricewatch/350015/asus-sbc-06d2x-u.html

Toegevoegd na 39 minuten:
Bewerk je antwoord op de vraag "Kan ik een Blu-ray disc afspelen op een laptop met Windows 7?"

Ja, als je een Blu-ray-drive hebt wel.