Hoe kom ik aan gebruiksaanwijzigingen voor software?

Urgent is protectiesoftware uBlockOrigin en AdBlock Plus. Ik heb beide geïnstalleerd maar zie niets terug, kan niets instellen enz.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
SimonV
6 jaar geleden
Krijg je de extensies niet te zien in je browser?
Gebruik je Chrome, Firefox...
LeonardN
6 jaar geleden
Mijn tip:
Neem Google Chrome
https://www.google.nl/chrome/browser/desktop/index.html
En als die netjes geïnstalleerd is, kies dan met Chrome deze extensie:
https://chrome.google.com/webstore/detail/adguard-adblocker/bgnkhhnnamicmpeenaelnjfhikgbkllg?hl=nl
Na een dag zal je geen Edge meer willen.
SimonV
6 jaar geleden
???
Waarom Adguard en geen uBlock? https://www.slant.co/topics/6946/versus/~ublock-origin_vs_adguard-adblocker-browser-extension_vs_adblocker-ultimate
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar even tezamen aan Simon en Leonard. Wederom dank voor de antwoorden. Ten eerste extensies, ik weet niet wat dat zijn en ik druk gewoon op de icoon van mijn browser, in dit geval is dat Edge, en waar zie ik dan extensies. Ik krijg zo'n nieuwspagina waarbij ik in kan vullen wat ik zoek, welke website e.d., maar waar staan dan de extensies en als je zegt waar ik ze kan vinden, wat kan ik er dan meedoen. Ik heb echt al lang een computer, steeds vernieuwd natuurlijk, maar altijd stond er explorer of nu edge en windows mail op. Ik heb al gezegd ben totaal geen kenner en weet dus niet anders. Op deze computer staan wel icoontjes van Chrome en Mozilla Firefox en ineens was er ook Opera, ook zoiets geloof ik. dat heb ik eraf gegooid want wat moet ik er allemaal mee. Ik heb ook nog nooit op de icoontjes gedrukt. Ik kan natuurlijk alles installeren, maar als er geen handleiding bij zit, blijf ik in de problemen. Dus de tip van Leonard neem ik ter harte, maar het lijkt mij, voor mij althans, te ingewikkeld, maar het is het proberen waard. Wat ik nu al een paar keer heb gehad, toch een reclame pagina. Dan klik ik op het uBlock icoontje, krijg ik een schermpje met een soort grote knop. Ik zoek iets waarop ik die reclame kan blokken, maar wat ik ook bij uBlock indrukt, er komt niets, ik snap er echt niets van.
LeonardN
6 jaar geleden
UBlock is ook prima. 99% Van de reclames worden tegengehouden, vooral die vervelende banners. Als je chrome al hebt (dat rondje met 4 kleuren) kan je zo dat aanklikken en UBlock installeren op Chrome. Extensies zijn kleine programmaatjes die alleen draaien binnen je browser. Vandaar dat je ze alleen ziet als je je browser opent. Vaak rechtsboven.
SimonV
6 jaar geleden
Ik had al gezegd wat extensies zijn bij m'n antwoord.
SimonV
6 jaar geleden
Evenals waar je ze kunt vinden.
Heb je nu nog wel last van advertenties?
Zo ja, dan werkt uBlock niet goed. Je hoeft zelf niets aan te geven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mij is niet helemaal duidelijk wat nu het probleem is. Heb je ze echt geïnstalleerd?
Want ABP zou in ieder geval zonder al te veel instellingen moeten werken. Kan zijn dat bij het opnieuw opstarten van de browser je wat vragen gesteld worden.
Maar daar is eigenlijk geen handleiding voor nodig. Zou overigens niet twee blokkers naast elkaar installeren. Beide zijn een extensie. (Firefox: add-on) Hoe ben je aan beide gekomen? Hoe heb je ze geïnstalleerd?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste antwoordgevers, ik heb een zeer uitgebreide reactie gegeven, een half uurtje geleden, met antwoorden aan jullie allen. Maar het is duidelijk dat ik geen kenner ben, want hoewel ik op plaats reactie heb gedrukt, zie ik hem nergens meer. Ik snap ook het systeem niet want Simon staat weer heel ergens anders, waardoor ik zijn verhaal over extensies niet gelezen had. Ik heb hem nu in zijn eigen staatje geantwoord, maar weet niet of jullie dat lezen kunnen. Ik ben zoals gezegd geen kenner, ik snap er allemaal niets van. Ik heb Obelix geantwoord, maar ja alles kwijt. Ik heb twee blokkers op de computer staan. Ik kreeg veel reclame en vond toen bij internet opties bij beveiligingen dat je op de website aldaar pagina's kon blokken, heb ik gedaan, maar het hielp niets. Toen ben ik gaan googelen. In eerste instantie vond ik ABP, goede reviews, was de beste enz., heb ik gedownload en geïnstalleerd. Moet dus op de computer staan, maar zie niets in de browser. Wel bij Program Files, maar daar heb ik helemaal geen verstand van, toch wel geklikt maar krijg niet waar ik iets aan heb. Omdat ABP ook weinig blokte en er niets meer van vonden kon, weer gegoogeld, zag toen Computertotaal staan o.i.d. en het blad adviseerde uBlock, dus zo daar weer aangekomen en geïnstalleerd. Er wordt nu veel meer geblokt, ik ben dus wel tevreden, maar toch komt er nog reclame door, hele websites dus, zijn dat banners? Ik zocht iets bij de blokkers waarop je zou kunnen drukken en de pagina op een lijst kon zetten om te blokken. Dat kan ik nergens vinden, vandaar mijn vraag om een handleiding.
Dan nog even over Google Chroom en Mozilla Firefox, ik zeg het wel makkelijk, maar weet niet wat het is. Ik heb ze beide op de computer staan, de pictogrammen althans, maar heb er nooit op geklikt, want ik weet niet wat ik ermee moet. Ook verscheen ineens ??? Opera, heb ik niet geïnstalleerd, ik heb hem er wel afgezet. Als je het niet weet wordt er zomaar van alles geïnstalleerd, daarom heb ik zgn. protectors aangeschaft, overigens allemaal betaald, Maar heb er meer last dan baat bij. Verder weet ik het niet meer, ik hoop niet dat dit ook verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een computer doet (nagenoeg) nooit iets vanzelf. Een programma als Firefox (een browser, net als Edge, Opera en Chrome) komt niet uit zichzelf op een computer te staan. Ik heb dan weer geen idee wat "protectors" zijn, maar heb het vermoeden dat het weggegooid geld zal zijn. Bij het gebruik van computers, op internet en bij het installeren van programma's, moet je opletten op wat je doet. Maar zo iets installeren, zonder te letten op wat er wordt (mee)geinstalleerd gaat geheid een keer problemen geven. Ben wel benieuwd waar jij de programma's hebt gedownload. ABP hoort, volgens mij, namelijk helemaal niet in je "program files" te staan. Geef eens een voorbeeld van een website waar reclame naar voren komt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Even een tip tussendoor voor als je lange teksten wilt typen en niet kwijtraken:
Typ ze eerst in een ander programma; bijvoorbeeld Kladblok en sla ze tussentijds vaak op.
Kopieer de tekst als hij klar is hier naartoe (of op een andere website waar je een bericht wilt neerzetten)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je voor dit advies. Ik heb echt vele keren opnieuw moeten beginnen omdat de tekst gewoon van het scherm liep, maar wilde niet nog meer problemen stellen. Maar ik ben dus niet alleen.Ik ga het proberen, dus nu niet lang. Ik had Obelix ook geantwoord, natuurlijk heeft hij gelijk, maar als je niet oplet wordt van alles mee geïnstalleerd. En ander antwoord, beide blokkers staan op de computer, ABP in configuratiescherm-programma's, maar ook in program files, en uBlock zie ik nergens. Verder door andere problemen is een nieuwe ssd schijf geïnstalleerd, nou ben ik voorlopig bezig met dingen zoeken en herstellen. Sorry het kost even tijd, en daarna moet ik tijd maken de adviezen op te volgen, dat is voor een leek moeilijker dan je denkt. Waar is bijv. het kladblok? Enz.
dudemeister
6 jaar geleden
Add block is te veels te commercieel
en laat bepaalde adds wel door, uiteraard tegen betaling aan add block probeer een Ublock op je Desk top
ik heb 1blocker op IOS
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik antwoord even snel en niet te lang, anders ben ik het weer kwijt. Moet al het andere geadviseerde nog proberen. Ik heb ergens uitgelegd hoe ik aan de blokkers kom. Ik had veel reclame, hele websites, en banners enz., weet ik hoe het heet. Ik heb via internet opties bij beveiliging de pagina's geblokkeerd, hielp niet. Toen gegoogeld en blokkers gezocht. AdBlock werd aanbevolen, en wellicht commercieel want er kwam veel door. Toen een ander gezocht en computertotaal beviel uBlock aan, heb ik dus ook. Ik wil alleen weten hoe het werkt. Nu staat in de digitaalgids, pagina 16, hoe het ongeveer werkt, wat op die pagina staat krijg ik ook op mijn scherm. Ik ga aan de gang, maar vind het toch nog moeilijk. De rest van de adviezen moet ik nog opvolgen, gun me tijd. Er is een nieuw ruimere SSD schijf gemonteerd, daar kan weer alles op en werkt weer goed. Maar ze hebben via malwaere alle rotsooi eraf gegooid, maar dat zijn al mijn legale en betaalde software. Ben nou wel weer even bezig dat erop te krijgen. Je bent aan je eigen spulletjes gewend en malwaere blokt zowat alles, alle concurrentie en ook goede software, nou gewoon alles kwijt. Ben even daar mee bezig. Dank allen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb Simon geantwoord, voor mij staat dat ergens anders, maar ik vind het allemaal en hoop dat de anderen het ook kunnen lezen. Mij computer had een kleine SSD schijf, die zat snel vol en gaf problemen. Ook al droeg ik veel over naar HD D. Een nieuwe SSD schijf, groter, is geplaatst. Werkt goed, maar ik was veel software kwijt. Ik heb het maar opgeknapt, ben er lang mee bezig geweest. Ook Windows is nieuw geupdate, laatste grote update met nieuwe edge, explorer enz. en zo staat er eigen adblokkers. Edge heeft mijn geïnstalleerde uBlock Origin, IE explorer niet, gaat niet. Maar dat geef niet ik gebruik er maar één. Ik heb met software alles nagekeken, alles gecleand, geoptimaliseerd enz. Malwarebites geprobeerd maar daar was niets meer goed, zelfs de virusscanner GData moest eraf, en zowat alles, sorry maar daar kan ik niet mee werken. Alles is goed, volgens mij maar ook volgens alle scanners. Helaas blijft reclame komen, veel en vaak, zie bij Simon een aantal pagina's genoemd. Ik moet ze opschrijven want kan ze niet kopiëren. Ik zou graag willen dat als die pagina's komen, ik ze kon blokken door ze ergens op een lijst te zetten. Dat kan bij internet opties, maar dat helpt alleen niets.

Het beste antwoord

Je komt aan gebruiksaanwijzingen door te googelen op:
handleiding [programmanaam]
Zo kom je bij Adblock Plus bijvoorbeeld op deze site:
https://adblockplus.org/nl/getting_started

In dit geval zou je echter moeten zoeken op:
"Ik zie mijn extensies niet"
want dat lijkt hier het geval te zijn.

Je zou na installatie van Adblock Plus of Ublock Origin het programma bij je extensies moeten zien.
Daar krijg je ook de opties te zien en wijst de rest zich vrijwel vanzelf.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste Simon, Dank dat je de moeite doet me te helpen. Maar dit is al de 3e keer dat ik een reactie naar je stuur. Dus ik ben een volslagen leek, weet er weinig van, bij het antwoorden crashte de computer enz. Antwoord op je vraag. De computer is een Acer Aspire T3-710 met Windows 10, internet explorer Microsoft Edge, Windows livemail, hopelijk is dit een antwoord. Ik ga je adviezen opvolgen, gezocht had ik overal al, maar ga het weer doen. Alleen wat zijn extensies, waar staan die op mijn computer, wat kan ik ermee, ja je hebt met een leek te maken. Ik heb een icoon gevonden van uBlock, staat bovenaan de webpagina. heb al alles ingedrukt en geklikt, maar weet niet wat ik ermee moet. Vandaar de vraag om een gebruiksaanwijzing.
SimonV
6 jaar geleden
Extensies zijn uitbreidingsprogramma's voor Chrome, Edge e.d., zoals adblockers.
Die worden bij elke browser apart geïnstalleerd. AdBlock Plus werkt bij meer mensen niet onder Edge, lees ik, dus misschien logisch dat je niets terugziet.
Als uBlock bovenaan je pagina staat, zou de blocker moeten werken. In principe hoef je zelf verder niets te installeren. Klik op de drie puntjes rechtsboven Edge en kies Extensies.
Daar zou uBlock moeten staan. Als je erop klikt zou je opties moeten zien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sorry Simon, maar de vragen en reacties staan niet allemaal onder elkaar. Jouw reactie over extensies stond ergens anders en had ik nog niet gelezen. Nu dus wel.
Overigens heb ik zojuist een wederom lange reactie gegeven, antwoorden op diverse vragen. Ik ben er een kwartier mee bezig geweest, heb gedrukt op plaatst de reactie, en .... nergens meer te zien. Ik zal het wel weer eens over doen, maar wat ik fout doe, weet ik niet, maar ik heb nu in dit panel al 4x iets geheel over moeten doen, is niet leuk. Mijn reactie was ook een antwoord op Google Chroom en Mozilla Firefox. Icoons staan beide op mijn computer, maar ik heb er nooit iets mee gedaan, want wat moet ik als ik er verder niets van weet. Ook heb ik geantwoord op AdBkock - ABP en uBlock hoe ik eraan gekomen was. Wel er verscheen veel reclame. En toen vond ik op de computer internet opties. Bij veiligheid kon je op websites drukken en de reclamepagina's er neerzetten zodat ze geblokt werden. Er staat een heel rijtje maar het helpt niets. Toen gegoogeld naar andere blokkers. ABP werd in meerderheid aanbevolen. Ik heb hem gedownload en geïnstalleerd, maar ook weinig geblokt. Toen weer gegoogeld en kwam bij Computertotaal o.i.d. uBlock tegen, dat was de beste, dus die weer geïnstalleerd. Zo is het allemaal gegaan. Er verschijnen nog reclame pagina's, daarom zoek ik ergens in de blokkers of je die pagina's op een lijst kan zetten en kan blokken. dat kan ik nergens vinden, maar dat is voor mij het simpelst. Ik heb nog meer reactie gegeven aan allen, maar het is weg, en ik weet het niet meer.
SimonV
6 jaar geleden
Je hebt uBlock inmiddels wel gevonden, zoals ik had uitgelegd? Welke reclame zie je nu nog, en waar bijvoorbeeld? Ikzelf zie met uBlock nauwelijks reclame meer, heb je geen last van adware?
Dat is een soort virus dat je browser met advertenties besmet. Scannen met het gratis programma AdwCleaner kan nooit kwaad.
https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/ Of Malwarebytes (kies gratis versie).
https://nl.malwarebytes.org
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste Simon, ik heb adBlock Plus gevonden, ook de website die je aangaf en dus een soort gebruiksaanwijzing. uBlock heb ik als icoontje op de Edge pagina, ik kan uBlock in de computer nergens vinden, niet in configuratiescherm, programma's, niet in program files. Ik heb hem gedownload en geïnstalleerd, staat in edge explorer, maar verder nergens. In de digitaalgids heb ik een soort gebruiksaanwijzing gevonden. Dus tot zover een beetje gelukt. Ik had problemen met een te kleine SSD schijf, heb een nieuwe laten installeren, ze hebben echter veel software weggegooid, ben weer een tijd mee bezig geweest. Ook windows is geupdated, o.a. nieuwe edge, en volgens zeggen ook wat adblokkers van hunzelf?? Op de Edge explorer werkt uBlock, op internet explorer niet, maar dat maakt niet uit. Ik krijg toch nog reclame: comoo5.site, cpmofferconvert.com, free iPhone-x.net, luckstars.co, new-bcoin.nl amazone.co, professional pcgamer site, plarium.com, application 77my.com, welcome.unibet.eu.... en nog veel meer. Ik heb malwaerebytes geprobeerd, echt lang geprobeerd, hij gooit echt alles weg, zelfs mijn virusscanner G.Data, bijna alles is gevaarlijke software. Sorry het zal wel aan mij liggen, maar hier word ik gek van. Ik heb cccleaner, hitman, reimage, simplestar PC software o.a. malware protector (duurt ruim een uur) enz. enz. Ik laat door hen alles cleanen, optimaliseren enz. enz. Waarom toch nog reclame, ik weet het niet.
SimonV
6 jaar geleden
Ik had al gezegd:
"Klik op de drie puntjes rechtsboven Edge en kies Extensies.
Daar zou uBlock moeten staan. Als je erop klikt zou je opties moeten zien."
Daar staat uBlock ook niet? uBlock werkt inderdaad niet voor Internet Explorer. Je pc lijkt inderdaad behoorlijk besmet met malware. Je hebt Adwcleaner ook geprobeerd (zie boven)?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het was het eerste antwoord, niet direct het beste, maar beantwoorder heeft daarna nog veel toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit is alweer de tweede poging.
Sorry, ben met de software bezig geweest, heb diverse softwarefabrikanten in het Engels moeten aanschrijven voor licencies e.d. Toen kwam het beste antwoord kiezen er nog tussendoor, heb ik gedaan, moest wel even zoeken waar dat kon. Is gelukt. Maar ik heb inderdaad de puntjes ingedrukt, kreeg extensies, ook ingedrukt, toen naar opties en kreeg een scherm met allerhande gegevens en lijsten en filters. Ben weer te ondeskundig om te weten wat ik er nu precies mee moet. Moet ik naar mijn filters, dat is nog blanco en kan ik daar dan die reclame pagina's inzetten, zo ja worden ze dan geblokt of juist niet? Eerder heb ik allerhande malware software, ook jouw adw.cleaner erop losgelaten. Van de laatste kreeg ik een tiental 'bedreigingen' o.a. trojan horse, ik heb ze gecleaned. Sommige malware software gaven hele lijsten om weg te gooien, zoals al gezegd ook gewone, legale software daartussen. Niettemin geven ze allen dat het goed is, geen gevaarlijke bedreigingen enz. Toch blijven die reclame websites komen. Bij Edge gaat het nog aardig goed, maar vanaf email linken gaat het mis, dan ook geen uBlock icoon bij die website.
SimonV
6 jaar geleden
Je hoeft bij uBlock niets extra in te stellen om te voorkomen dat je advertenties ziet. Ik heb bij Mijn Filters dit ingevoerd:
@@||statcounter.com^$generichide
@@||tweakers.net^$generichide
@@||tvgids.nl^$generichide
omdat deze sites mij anders dwingen uBlock uit te zetten. Maar niet echt nodig dus. Zo te zien is je probleem opgelost.
Als je op een e-maillink klikt, wordt wellicht Internet Explorer geopend, waarbij uBlock niet werkt.