Wat is het verschil bij deze lettertypes?

Als ik in mijn configuratiescherm het mapje fonts open, zie ik twee soorten lettertypen.
Op het ene symbooltje staat een kladblaadje met een soort van letter 'o' en bij de andere serie staan twee 'T' 's
half door elkaar. En waar staat true type voor?
Wat is het verschil tussen die twee typen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het zijn beide True Type lettertypes, die onbeperkt geschaald kunnen worden zonder kwaliteitsverlies doordat de letters gemaakt zijn als vector-tekening (en niet als "bitmap").

Het "o"-icoon staat volgens mij voor lettertypes die door Windows meegeleverd zijn, een TT-icoon voor later toegevoegde lettertypes. Soms zie ook het "a" icoon, dat zijn meestal "gewone" lettertypes.

Een beter onderscheid is het volgende:
TrueTypelettertype heeft als extensie .TTF, een gewoon lettertype heeft als extensie .FON
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kladblaadje is een voorbeeld van het lettertype met meestal aparte tekens erbij.
En die met de twee t's is het bewijs zegmaar dat je het lettertype hebt.