Kan je beter winrar bestanden uitpakken om te checken of er geen fout in zit?

Sorry voor de wat vage vraagstelling, ik moet het zo kort mogelijk houden

Ik heb bestanden die ik splits om over het netwerk te uploaden. Nou kan er bij het splitsen en bij het uploaden natuurlijk allerlei fouten voordoen. Ik check alleen de gesplitste bestanden op corruptie en pak de bestanden niet uit als test. Is het alleen checken van de gesplitse bestanden genoeg of is het veel beter om het ook nog is uit te pakken ter controle?

Voor het uitpakken heb ik 2 snelle harde schijven en genoeg opslag vrij, dus dat is geen issue.

6 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Ja, het is aan te raden om bestanden uit te pakken met WinRAR om te controleren of er geen fouten in zitten. WinRAR biedt een aantal opties om bestanden te controleren, zoals integriteitscontrole, CRC-controle en bestandsvergelijking.
Bronnen:
een maand geleden