Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verander ik een lijst met woorden in een tabel bestaande uit twee kolommen?

Ik heb een enorme lijst aan woorden die onder elkaar staan maar ik wil het opdelen in een tabel. De woorden staan nu om en om in de lijst en ik wil de oneven aantal woorden in de linker kolom en de even aantal woorden in de rechter.

Dit:
uva
grape
limone
lemon
Prego.
You're welcome.

Moet veranderen in dit:
uva | grape
limone | lemon
Prego. | You're welcome.

Weet iemand of dit mogelijk is via Word of Excel?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zet links van de lijst 1,2,3 etc maar sla de even regels over.

Rechts zet je in c1 de formule =B2, die formule kopieer je naar beneden.

Vervolgens kopieer je kolom C als waarden en sorteer je op kolom A. Alles zonder nummer onderaan verwijder je
(Lees meer...)
paulus811
6 jaar geleden
Met de formule IS.EVEN of IS.ONEVEN kun je bepalen of een cel in een even of oneven rij staat. Hiermee kun je op basis van de rij een waarde overnemen uit de volgende rij.

Wanneer je gegevens in Kolom A staan met een titel daarboven heb je dus vanaf Cel A2 je gegevens staan. Door nu in kolom B daarnaast de volgende formule te zetten:

=ALS(IS.ONEVEN(RIJ(A1));A3;"")

word de vertaling alleen overgenomen in de oneven rijen. Wanneer je vervolgens de nieuwe kolom selecteert, kopieert en via 'Plakken speciaal, Waarden plakken" de waarden over de formules plakt, kun je sorteren op kolom B en de lege regels verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding