Win10 automatisch opstarten programma lukt niet, hoe los ik dit op?

Op mijn laptop heb ik windows10. Ik maak gebruik van een "tracker" die staat ook op mijn pc (met windows 8.1) daar heb ik geen problemen.
Nu moet deze tracker ook opstarten met windows10 op mijn laptop.

Het programma staat in "opstarten" via taakbeheer.
Een snelkoppeling naar het programma staat in de map "opstarten" gevonden via userdata / appdata / roaming / windows ... etc, daar heb ik hem net handmatig ingezet.

Het programma icoontje en de snelkopperling staan ingesteld op "als administrator uitvoeren".

Nog steeds wordt dit prograammatje NIET opgestart met windows.

Heeft iemand een oplossing. Contact met helpdesk van dit proggie ben ik ook mee bezig.

Toegevoegd na 1 uur:
Naar aanleiding van reacties heb ik inmiddels ook de maprechten aangepast handmatig en via een registrey key aanmaken en gebruik maken van "take ownership"

Programma start nog steeds niet op.

6 jaar geleden
in: Software
4K
SimonV
6 jaar geleden
Als je in Opstarten op het programma klikt, start het programma wel direct (zonder administratorvragen)? Snelkoppeling in
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
plaatsen maakt zeker niets uit?
sterredag
6 jaar geleden
goede vraag, het programma start dan wel op, maar wil dan wel een bevestiging hebben. snelkoppeling staat in mijn startup map, alleen die staat tegenwoordig onder gebruikers/appdata/roaming/windows/programma's/startup
Maakt dus inderdaad niks uit.
SimonV
6 jaar geleden
Dan ligt het dus niet aan het opstarten maar heb je geen volledige rechten voor de map waar het programma in staat. Ik vind het zelf altijd een heel gepriegel met die machtigingen en rechten, misschien helpt dit: https://superuser.com/questions/1114884/windows-10-administrator-permissions https://www.techtantri.com/folder-access-denied-windows-10/?lang=nl
sterredag
6 jaar geleden
beetje onhandig is engels of vertaald op niet al te correcte manier. Maar zover ik het kan achterhalen lijk ik toch volledige toegang te hebben op de map waarin het proggie staat (deze draait vanuit appdata ook en niet vanuit program files)
SimonV
6 jaar geleden
Ter info "alleen die staat tegenwoordig onder..." Opstarten voor één gebruiker:
C:\Users\[username] \AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup. Opstarten voor alle gebruikers:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup. Dit is al meer dan tien jaar zo... Maar maakt dus niets uit in dit geval.
sterredag
6 jaar geleden
deze tracker moet voor iedere gebruiker apart geinstalleerd worden, daarom staat hij ook in appdata.
Maar de map ProgramData heb ik niet op mijn C schijf staan :) Alleen ProgramFiles (en programfiles x86 dan)
Ik ben ook verder aan het zoeken en puzzelen met deze info. Heb in ieder geval handvaten om verder te googelen nu.
Beetje jammer dat het bedrijf zelf dat niet gewoon snapt. Ik lijk dus administrator rechten te hebben en volledig beheer over de betreffende map etc. Maar toch nog een probleem.
Dus ik zit nu te kijken naar iets dat "take ownership" heet oid. Maar ik weet niet of dat voor beide accounts dan. Wat een gedoe zeg.
sterredag
6 jaar geleden
Ow appdata gevonden, was dus een verborgen map lol :) ik had verborgen mappen weergeven pas gedaan toen ik al in mijn persoonlijke map zat en had hem dus niet gezien.
SimonV
6 jaar geleden
Inderdaad een gedoe. Ik gebruik zelf altijd
Take Ownership om hiervan af te zijn. http://windows.intowindows.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/My%20uploaded%20files/Take%20Ownership.zip http://www.intowindows.com/add-take-ownership-to-right-click-menu-in-windows-10/
sterredag
6 jaar geleden
Heeft dus niet gewerkt helaas. Inmiddels weer contact opgenomen ook met het tnsnipo ivm dit probleem. Ben benieuwd. Mocht je wat te binnen schieten wat ik ook nog kan proberen dan hoor ik het graag.
SimonV
6 jaar geleden
Misschien heb je hier nog niets aan: https://superuser.com/questions/929225/how-to-run-a-program-as-an-administrator-at-startup-on-windows-10
sterredag
6 jaar geleden
nice, ik ga ermee aan de slag, als het lukt laat ik het weten En als het niet lukt ook :) nu eerst eten!
sterredag
6 jaar geleden
Jeej!!!
Wil je zo vriendelijk zijn het volgende stukje hieronder in het Nederlands als antwoord neer te zetten. Hoewel ik nog steeds toestemming moet geven, wordt het nu wel degelijk opgestart!!! Create the VBScript using a text editor (I use Notepad++) Script: Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell" )
WshShell.Run """C:\Program Files (x86)\File\Program.exe""", 0 'Must quote command if it has spaces; must escape quotes
Set WshShell = Nothing Note: that C:\Program Files (x86)\File\Program.exe is the full path to the program with extension. Also, make sure to save it as a .vbs 3) Now place the VBScript in the startup folder I used: C:\Users\Admin\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
The above path is specific to my user account so yours will be different. I used this instead of a batch file because I did not want that ugly command window showing up. This is basically a fake Shortcut.
SimonV
6 jaar geleden
Mooi dat het gelukt is! Misschien kun je met deze tips het vbs-bestand opstarten als administrator: https://stackoverflow.com/questions/17466681/how-to-run-vbs-as-administrator-from-vbs
sterredag
6 jaar geleden
ga ik zeker ook nog naar kijken! :) Superblij! Nogmaals bedankt!
SimonV
6 jaar geleden
Ik heb zelf al wat geprobeerd.
Als je een aparte opstart.VBS maakt, met deze inhoud: Set objShell = CreateObject("Shell.Application")
Set FSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
strPath = FSO.GetParentFolderName (WScript.ScriptFullName)
If FSO.FileExists(strPath & "\TRACKER.VBS") Then
objShell.ShellExecute "wscript.exe", _
Chr(34) & strPath & "\TRACKER.VBS" & Chr(34), "", "runas", 1
Else
MsgBox "Script file TRACKER.VBS not found"
End If Krijg ik: "Wilt u het volgende programma..."
dat loopt dus ook niet door. http://sigkillit.com/2013/01/25/elevatewscript-vbs/ http://sigkillit.com/2013/01/26/running-vbscripts-with-uac-elevation/ Het is natuurlijk wel gek en frustrerend dat het probleem zo opgelost moet worden, terwijl het in Windows 8 vanzelf ging.
Misschien hebben MrTomaat of NoteToSelf een elegantere oplossing.
sterredag
6 jaar geleden
Heel dat windows10 is gewoon 1 grote hel voor mensen die net wat meer met een computer doen of willen doen dan huis tuin en keuken gebruik.
Ik begreep ergens dat het in windows letterlijk zodanig is ingesteld dat programma's die automatisch opstarten, dit NOOIT in administrator modus doen. Ik snap die beveiliging wel, maar bouw dan een keuze optie in. Waarbij je met een specifieke eenvoudige handeling kan aangeven dat dit programma geheel veilig is om als administrator uit te voeren. In ieder geval ben ik blij dat ik nu er niet zelf aan moet denken die tracker op te starten dat is al een hele winst.
SimonV
6 jaar geleden
Toch zijn er programma's die dit wel doen... Zoals de virusscanner.
Ga naar Uitvoeren -> Msconfig -> Opstarten en je krijgt een overzicht. Ben maar al te blij met m'n Windows 7. ;-)
sterredag
6 jaar geleden
haha msconfig geeft in windows10 op dat tabblad een verwijzing naar je Taakbeheer waarin het tabblad opstarten nu staat.
Geen win10 op mijn pc ook hoor, daar staat 8.1 op.

Het beste antwoord

Open Notepad
Kopieer deze tekst:
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell" )
WshShell.Run """C:\Program Files \.....[jouw tracker.exe]""", 0
Set WshShell = Nothing

Sla op als bijvoorbeeld Tracker.VBS.
Plaats dit script in je je opstartmap.
SimonV
6 jaar geleden
sterredag
6 jaar geleden
Enorm bedankt en je wel verdiende puntjes hierbij gegeven :)