Als ik een video maak met de smartphone kan ik dan zien welke gps-positie die gemaakt is?

Als ik een foto maak zie ik bij de exif precies waar die gemaakt is, gps staat altijd aan. Dat doe ik met Faststone en werkt perfect.
Welke videoplayer heeft iets soortgelijks?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

GPS coördinaten worden doorgaans niet als metadata in video bestanden verwerkt. Immers is dit voor photo's makkelijker te realiseren dan voor video, want wat als je filmt terwijl je rijdt/vliegt, welke positie hanteer je dan? Waar je begonnen bent met de opname of waar je bent gestopt? Als er een oplossing is(Zoals de helmcamera van Contour) dan zit je nog steeds met een externe NMEA bestand, of iets van Adobe XMP), maar geen embedded oplossingen. Er is dus geen één player die iets kan vertonen wat er niet is. Daarmee is het antwoord voorlopig nee.