Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welke software kan ik me telefoon en tablet beschermen tegen afluisteren en spionage via de microfoon en webcam van me apparaten ?

Ik heb een Samsung Galaxy S7 Edge en en Samsung Galaxy Tab S2 Ik wil ze beschermen tegen het meekijken en hekken door de overheid veiligheidsdienst FBI enzo

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
1.2K
Ritsuka
7 jaar geleden
Webcam kun je gewoon afplakken met een papiertje, deed ik op mijn laptop vroeger al.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Eey Antivirus, Programma Zoals ESET Zal je wel helpen, Je hebt een Antiphising Optie En Een SMS en Oproepfilter.

Maar of het daadwerkelijk al je Oproepen Versleuteld weet ik niet,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daar is "per definitie" nog geen software voor. Je kunt hoogstens je webcam afplakken.

De geheime diensten gebruiken voornamelijk onbekende kwetsbaarheden om in te breken op apparaten. Deze zogeheten zerodays zijn nog niet door de fabrikant opgelost.

Zodra een kwetsbaarheid bekend is, zullen de fabrikant, Bitdefender, Kaspersky etc. proberen het softwarelek te dichten.
Het is dus wel verstandig steeds de laatste updates van je systeem en virusscanner te installeren. Het up-to-date houden van je toestel zorgt ervoor dat aanvallers minder mogelijkheden hebben om in te breken.

Overigens richten de CIA, NSA, GCHQ en FBI zich niet op de gewone burger, maar vooral op (potentiële) terroristen etc.
Of er ook met de geheime dienst AIVD wordt samengewerkt, is natuurlijk geheim.
(Lees meer...)
SimonV
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding