Ik ben op zoek naar een eenvoudig programma om word documenten te bewerken en naar pdf formaat om te zetten. Weet iemand een dergelijk programma?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
1.5K

Antwoorden (2)

Je zou hier OpenOffice voor kunnen gebruiken.
Je kunt de documenten na bewerking opslaan als pdf-bestand.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt hier ook Kingsoft Writer Free voor gebruiken.
Kies File > Export to PDF.
http://www.kingsoftstore.com/doc-to-pdf

Toegevoegd na 8 minuten:
Of Abiword
http://www.abisource.com/

Jarte
http://www.jarte.com/

NeoOffice (voor Mac)
http://www.neooffice.org

Toegevoegd na 4 uur:
Foutje, ik bedoel LibreOffice in plaats van OpenOffice.

Toegevoegd na 7 uur:
Voor de duidelijkheid: ik maak uit je vraag op dat je zelf geen Word hebt en een simpeler (en gratis?) programma zoekt om Worddocumenten te bewerken en om deze als pdf-bestand op te slaan. Maar misschien lees ik dit verkeerd.
SimonV
7 jaar geleden
Thecis
7 jaar geleden
mooi antwoord
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom niet gewoon MS Word?
bamibal
7 jaar geleden
Dit is inderdaad nogal omslachtig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daarbij: waarom OpenOffice aanraden en niet gewoon LibreOffice?
SimonV
7 jaar geleden
Volgens mij zoekt VS een alternatief voor Word.
Anders zou de vraag zijn: "Hoe kan ik Worddocumenten als pdf-bestand opslaan?"
Anders zou Word natuurlijk volstaan. O, natuurlijk LibreOffice. Ik kan nog niet wennen aan die naam.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Staat er niet... En er wordt ook gevraagd naar een programma om Word-documenten mee te bewerken.
SimonV
7 jaar geleden
Ja, ik snap 'm... Maar omdat dat Word zelf al is en ze bovendien een simpel programma zocht, nam ik aan dat ze Word niet bedoelde. Je kunt gelijk hebben.
Ja hoor, zo'n programma weet ik: namelijk gewoon Microsoft Word zelf.
Bestand -> Opslaan Als
Dan hangt het van de precieze versie af, maar dan kun je de naam van je bestand opgeven en ook het type, dat standaard meestal op "Word Document (*.docx)" staat maar ook een optie "PDF" moet hebben.

Ja, je kunt een virtuele PDF printer gebruiken en dan daarnaartoe printen, je kunt een andere software gebruiken zoals Corel of Adobe om naar/van PDF te converteren en PDF te bewerken, je hebt nog allerlei websites die allerlei leuke trucjes kunnen (comprimeren, versieren, encrypten, whatever), maar gewoon een Word document opslaan als PDF'je doe je het makkelijkst rechtstreeks vanuit Word.

Toegevoegd na 3 minuten:
(Of natuurlijk als je geen Windows en/of MS Office hebt een freeware alternatief voor jouw besturingssysteem. Werkt allemaal wel zo'n beetje hetzelfde.)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bamibal
7 jaar geleden
+ precies.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ perfect antwoord