Hoe maak ik dat ik weer Cyrillisch kan typen op mijn Windows 7 pc?

Op de pc die kapot is gegaan kon ik Cyrillsch typen. Ik heb dit vaak nodig en heb dan ook een toetsenbord met dubbel alfabet. Nu heb ik een 'nieuwe' tweedehands pc. Hoe moet ik dat Cyrillisch nu instellen in Windows 7 ?

Toegevoegd na 12 minuten:
Mijn browser is Chrome.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
2K
SimonV
7 jaar geleden
Ga naar Start -> Configuratiescherm -> Toetsenborden of andere invoermethoden wijzigen -> Toetsenborden en talen -> Toetsenborden wijzigen.
Voeg Bulgaars toe.
Zet invoertaal op Bulgaars.
Met Control + Shift kun je vervolgens de taal veranderen. Niet alleen in Chrome, maar ook in de overige programma’s. Is dat de bedoeling?
SimonV
7 jaar geleden
Zie ook deze link: https://support.office.com/nl-nl/article/Een-taal-van-het-toetsenbord-inschakelen-of-wijzigen-1c2242c0-fe15-4bc3-99bc-535de6f4f258?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

Antwoorden (1)

Je gaat naar de eerste pagina van Chrome en drukt op de drie puntjes onder elkaar, bovenaan helemaal rechts.
Daar klik je op Instellingen, en je kiest dan onderaan voor 'Geavanceerde instellingen weergeven'.
Daaronder staat een tabblad Taal- en invoerinstellingen, waar je op klikt. Daar staat standaard alleen Nederlands en Engels.
Klik op Toevoegen en Selecteer daar Russisch-pycckий. Klik op OK. Selecteer welke taal je bij voorkeur wilt gebruiken en sluit af met Gereed.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb precies gedaan wat je zei en Bulgaars en Macedonisch toegevoegd. Tot zover dus geen probleem. Maar als ik daarna onderaan mijn bureaublad op het symbool van het toetsenbord klik zie ik nog steeds alleen Verenigde Staten {internationaal) en Nederlands staan. Hoe moet ik dan omschakelen naar Bulgaars of Macedonisch? Ik heb de pc ook nog opnieuw opgestart in de hoop dat die alfabetten dan verschijnen maar niks.
Amadea
7 jaar geleden
Mogelijk moet je dan eerst nog de extensie Advanced Font Settings aan Chrome toevoegen, want daar staat het scipt Cyrillic bij. Zie https://chrome.google.com/webstore/detail/advanced-font-settings/caclkomlalccbpcdllchkeecicepbmbm/related
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik kan daar Cyrillisch niet vinden. Zie alleen Japans en daar staat een pijltje naar beneden naast. Dan zou je toch andere talen te zien moeten krijgen als je daarop klikt, maar er is geen beweging in te krijgen. Ik behelp me nu steeds met de tablet want daar kan ik wel Cyrillisch op typen maar het zou fijner zijn als ik dat ook op de pc kan.