hoe open je een .mxf bestand?

Beste,
Ik heb een .mxf bestand van een vriend gekregen voor mijn nieuwe intro op YouTube maar ik kan hem niet openen. weet iemand hoe ik hem dan wel kan openen?! Of welk programma kan ik daarvoor downloaden?
Hartelijk bedankt!
Groetjes!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
9.4K
Amadea
7 jaar geleden
Zie http://nl.wondershare.com/mp4/mxf-naar-mp4.html om te weten te komen hoe je dit bestand omzet naar een mp4.
SimonV
7 jaar geleden
Misschien kun je het hiermee eerst converteren naar mp4: http://www.faasoft.com/articles/mxf-player-converter.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het allerbeste is om eerste met 'mediainfo' te kijken waar die MXF precies uit bestaat, en daar de passende codec voor te vinden. Veel (semi) professionele pakketten zoals AFX/Adobe Premiere kunnen die bestanden misschien het best openen, of hebben daar een geschikte codec voor.

Antwoorden (1)

Dit is een Material Exchange Format File, een van de vele types videofile. Die kun je o.a. met VLC (een mediaplayer) openen. In de link staat een complete opsomming van alle programma's die zo'n file kunnen openen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Die link kwam ik ook tegen.
Maar in de praktijk is het niet zo simpel: http://www.pavtube.com/guide/how-to-play-mxf-with-vlc.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lukt niet altijd, vooral omdat je juist zegt: 'een van vele types' en die vele types codecs ondersteunt VLC niet... zoals XDCAM50/30/17 of DNxHD180/120/80