Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het opstarten van Skype geeft met een wit scherm, hoe los ik dit op?

Skype heeft meest recente versie. Zodra ik het opstart, krijg ik enkel en alleen een wit scherm te zien (op de plek waar je moet inloggen). Dus ik krijg wel de opties erboven.
Heb al meerdere malen opnieuw geinstalleerd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
4K
fremar
10 jaar geleden
https://support.skype.com/en/?intsrc=client-_-windows-_-6.6.0.106-_-help

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tja, de oplossing is eigenlijk om je jezelf enkele vragen te stellen:

1. Zeker dat je systeem malwarevrij is? (draai eerst eens CCleaner om tijdelijke bestanden te verwijderen. Verwijderde bestanden moeten niet (meer) gecontroleerd worden op malware en zo win je een beetje tijd).
2. Systemrestore al geprobeerd?
3. Recente (driver)updates uitgevoerd? Drivers, software en windows up 2 date?
4. Al een sfc geprobeerd?
5. Geheugen en harddisk zijn in orde?

Als je bovenstaand lijstje zonder succes hebt overlopen dan zit de fout hoogst waarschijnlijk 'diep' in windows. Het meest zinvolle dat je dan kan proberen is deze dan ook te herinstalleren en meteen te controleren of het probleem daardoor is opgelost. Als het probleem zich zelfs voordoet met een 'clean' windowssysteem dan is de kans bijna onbestaande dat het probleem door de software wordt veroorzaakt en moet je het hardwarematig gaan uitzoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alle stappen langs gegaan, maar er is nog niet iets wat geholpen heeft. Het blijkt overigens, dat via de link die fremar stuurde ook meer mensen met dit probleem worstelen. Echter worden er veel uiteenlopende oplossingen gegeven..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het antwoord was simpel. http://community.skype.com/t5/Windows-desktop-client/White-Screen/m-p/949978#M69753

Andere antwoorden (1)

Ik had het zojuist ook. Ga ff naar het pijltje rechtsonder om te zien of Skype daar nog staat.
Het was bij mij een wit Skype icoontje waarbij staat dat je afgemeld bent.
Daar Skype afsluiten en via de app weer opnieuw opstarten, dan doet ie het weer.
(Lees meer...)
5 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding