Controleert het SFTP-protocol op fouten tijdens het uploaden van bestanden?

Ik wil over SFTP paar bestanden van <50 GB per file uploaden. Zit er in het SFTP protocol iets ingebouwd die de bestanden controleert of het goed is overgekomen?

7 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ja ... het maakt gebruik van TCP/IP en gaat dus over alle 7 netwerklagen heen, en één van die lagen het 'media/medium' welk controleert of het medium goed aangekomen is en hoe deze bestand gelezen kan worden (samen met de 'presentatie/presentation-laag').

Itt. UDP, deze gaat over 4 lagen heen en controleert niet of de data 100% is aangekomen. Deze heeft ook een veel kleinere header en trailer voor en na het pakketje (althans, bevat minder informatie). Dit is meer bestemd voor doeleinden waarbij het niet belangrijk is dat alle data 100% goed aankomt, maar dat zoveel mogelijk data tegelijkertijd sturen een hogere prioriteit heeft (zoals bij spellen).

Trouwens ... je hebt protocol dubbelop getypt, want de P van SFTP is al de afkorting van protocol en daarna heb je protocol voluit getypt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eric1993
7 jaar geleden
@lizio Bedankt voor uw uitleg. Het komt er dus op neer dat ik een bestand van 100 GB niet hoef te checken of het goed is aangekomen aangezien het protocol dat al doet?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Theoretisch gezien niet nee ...