Kan ik veilig een versleuteld bestand overzetten over FTP?

Ik gebruik een backup programma die mijn backups versleuteld opslaat op een NAS bij een familielid. Helaas ondersteund het programma geen SFTP en moet ik FTP gebruiken. De backups worden versleuteld met een wachtwoord van 50 tekens met 256-bit. Kan dat een probleem opleveren als ik die bestanden over FTP verstuur naar de NAS?

7 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Niet voor het bestand zelf, je loopt wel risico, dat de nas gekraakt word, de gebruiker naam en wachtwoorden, zijn gemakkelijk te achterhalen.