Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik vermijden dat mijn laptop telkens weer Open Office 4.1.1. wil gebruiken bij het openen van bijlagen uit yahoo?

Ik heb pas Open Office 4.1.2. geinstalleerd. Als ik echter een bijlage wil openen uit yahoo, vraagt mijn laptop of ik Open Office 4.1.1. wijzigingen wil laten aanbrengen in mijn computer.
Dit zou betekenen dat ik opnieuw de oude versie zou downloaden, wat ik natuurlijk niet wil.
Hoe kan ik vermijden dat telkens opnieuw deze vraag komt, en ervoor zorgen dat bijlagen netjes geopend worden in 4.1.2.?

7 jaar geleden
in: Software
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ga naar het startmenu en typ bij 'Programma's en bestanden zoeken' Standaardprograma's in. Je kunt Standaardprogramma's ook vinden via het Configuratiemenu.

Binnen Standaardprogramma's kun je instellen wanneer welk programma wordt gebruikt. Waarschijnlijk staat hier nog een oude versie van Open Office actief als het gaat om bijvoorbeeld .doc-bestanden. Je kunt per programma aangeven welke bestandtypen zij standaard openen. Ook kun je instellen welk specifiek programma standaard moet openen bij een specifiek bestandtype. Op die manier kun je forceren dat (wederom bijv.) .doc altijd door de nieuwere versie van Open Office worden geopend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
liveisgreat
7 jaar geleden
gelukt! dankjewel

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding