Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik ervoor zorgen dat Windows 10 de driver van de kapotte videokaart niet installeert?

De videokaart in mijn laptop is kapot gegaan tijdens het gamen. Het gaat om de ATI Mobility Radeon HD 5470. Ik wil voortaan de onboard videokaart gebruiken. Maar Windows 10 installeert toch automatisch de driver van die kapotte videokaart, waardoor ik een zwart scherm krijg en ik dit niet meer kan herstellen.

Via Apparaatbeheer de videokaart uitschakelen heb ik geprobeerd, zonder resultaat.

7 jaar geleden
in: Software
31

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Om ervoor te zorgen dat Windows 10 de driver van de kapotte videokaart niet installeert, kun je de driver uitschakelen in de apparaatbeheer. Open de apparaatbeheer door op de Windows-toets te drukken en vervolgens 'apparaatbeheer' in te typen. Vervolgens kun je de driver uitschakelen door met de rechtermuisknop op de driver te klikken en 'uitschakelen' te selecteren.
(Lees meer...)
Bronnen:
4 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding