Hoe kan ik ervoor zorgen dat Windows 10 de driver van de kapotte videokaart niet installeert?

De videokaart in mijn laptop is kapot gegaan tijdens het gamen. Het gaat om de ATI Mobility Radeon HD 5470. Ik wil voortaan de onboard videokaart gebruiken. Maar Windows 10 installeert toch automatisch de driver van die kapotte videokaart, waardoor ik een zwart scherm krijg en ik dit niet meer kan herstellen.

Via Apparaatbeheer de videokaart uitschakelen heb ik geprobeerd, zonder resultaat.

7 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Om ervoor te zorgen dat Windows 10 de driver van de kapotte videokaart niet installeert, kun je de driver uitschakelen in de apparaatbeheer. Open de apparaatbeheer door op de Windows-toets te drukken en vervolgens 'apparaatbeheer' in te typen. Vervolgens kun je de driver uitschakelen door met de rechtermuisknop op de driver te klikken en 'uitschakelen' te selecteren.
Bronnen:
4 maanden geleden