Hoe ga ik weer naar windows 10?

Hallo,

Ik had problemen met mijn laptop en moest een fabrieksherstel doen.
Nou was de eerste windows die ik er op had laten draaien windows 8.
Dat staat er nu weer op, maar wil weer terug naar windows 10.
Via zoeken naar updates lukt het niet en krijg ook de vraag niet meer om te upgraden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
Amadea
7 jaar geleden
Dat zul je, ben ik bang, nu moeten kopen. Het was tot eind juli gratis.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb je geen backup gemaakt na de installatie an windows 10 dan ? :shock: .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
een back up doet niets met het OS in de regel maar met bestanden die je niet kwijt wil.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ah tegenwoordig kan Windows zelf ook een system image schrijven zie ik nu.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Marleen Als alles goed is hoef je geen systeemherstelschijf meer te maken in W10, die kan je downloaden en branden (of een USB stick maken).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je ooit Windows 10 hebt gehad, kun je het voor altijd gratis installeren (met dezelfde licentie uiteraard).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Precies en de licentie wordt door MS online bijgehouden, dus hoef je je geen zorgen te maken dat je niet kan herinstalleren.

Antwoorden (1)

Download Mediacreationtool of mediacreationtool64 alnaar gelang je 32 of 64 bits hebt. Zie link (hulpprogramma downloaden). Je zegt dat je je pc wilt upgraden. Dan hoef je geen ISO oid aan te maken. Omdat er al eerder Windows 10 opstond herkent Microsoft je pc. Je kunt daarom het invoeren van de registrycode gewoon overslaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Inderdaad. Je hoeft niet eens een ISO te branden.
Thecis
7 jaar geleden
mooi antwoord, wist ik niet.
+