Ik kan bepaalde mappen niet verwijderen. Wat moet ik doen?

Elke keer als ik de map verwijder, krijg ik de fout: Kan dit item niet vinden. Dit item bevindt zich niet langer in C:\... Controleer de locatie van het item en probeer het opnieuw.

Ik gebruik Windows 7 Ultimate x64

Toegevoegd na 5 uur:
C:\ moet H:\ zijn. Verkeerd overgetypt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
9.5K

Het beste antwoord

Op welke manier probeer je de map te verwijderen? gewoon via windows verkenner de map selecteren en dan op delete drukken? Dan kan het niet zo zijn dat de map niet bestaat, je hebt hem immers net aangeklikt ! Overigens is het het beste software te verwijsderen via 'software' in het configuratiescherm, maar dat terzijde.
Heb je de PC al eens opnieuw opgestart, en blijft de map dan toch zichtbaar in de verkenner, en kan je hem nog niet verwijderen? dan denk ik dat het eigenlijk een rechten-probleem is - je bent niet bevoegd de map te verwijderen. kijk eens in de eigenschappen van de map onder 'beveiliging'...
Als niets meer werkt kan je het gratis hulpmiddel 'remove on reboot' proberen (zie de link) Ik heb het niet getest op Windows 7, maar het zou bij alle Windows versies moeten werken...

Toegevoegd na 22 uur:
Let lijkt erop dat er iets misgegaan is bij het schrijven naar de externe schijf. Als removeOnReboot niet lukt is een uiterste redmiddel een backup te maken van de overige bestanden op de schijf, en dan die formatteren. Daara de rest weer terugzetten.... Of je negeert het. Een lege map neemt geen ruimte in....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

En dat klopt dan ook. Want in het plaatje dat je laat zien, staat de map niet op C:\ maar op H:\.
Wat is H:\ bij jou? Wellicht een DVD-drive? Daar kun je mappen niet van verwijderen.
AWM
13 jaar geleden
Je kan hem selecteren met het programm Killbox en dan Verwijderen klikken.

Het programma KillBox is hier te downloaden:
http://killbox.net/downloads/KillBox.exe

Toegevoegd na 1 minuut:
Sommige mappen kunnen niet verwijderd worden omdat deze "in gebruik zijn" door Windows. Met het programma KillBox kunnen deze in gebruik zijnde mappen wel verwijderd worden. Selecteer in het programma Killbox de map die je wenst te verwijderen.