Hoe koppel ik mijn Hotmail.nl aan Outlook 2016 voor Windows 10?

Ik heb een profiel op Hotmail.nl, deze wil ik koppelen aan Outlook 2016 zodat ik gemakkelijk mijn postvak kan bekijken, zonder eerst een bladerprogramma te hoeven openen. Met GMail lukte dit zonder problemen, echter lukt het me helemaal niet met Hotmail.nl, ik heb al meerdere manieren gebruikt, mogelijke heb ik de verkeerde servergegevens (e-mailserver)...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
17K

Antwoorden (1)

1. Open Outlook en ga naar het tabblad Bestand linksboven in het venster.
2. Klik onder Accountgegevens op Account toevoegen.
3. Kies E-mailaccount en voer je naam in.
4. Voer het hotmailadres en het wachtwoord in dat je wilt toevoegen.
5. Type je wachtwoord opnieuw in en kies Volgende.
In Outlook wordt het account automatisch geconfigureerd. Er wordt eerst een netwerkverbinding tot stand gebracht, vervolgens worden de instellingen voor je account gezocht, waarna je ten slotte bij de e-mailserver wordt aangemeld.
6. Klik Voltooien.

Als je het handmatig wilt doen, zijn de servergegevens waarschijnlijk:

IMAP
Server: imap-mail.outlook.com
Poort: 993
Encryptie: SSL

SMTP
Server: smtp-mail.outlook.com
Poort: 587
Encryptie: TLS
SimonV