Waarom duurt het render-en van een 1080P Video zo Lang ?

Programma : Adobe Ae
Mijn PC specs zijn.

AMD FX 8350
AMD Radeon 7970 + 7770 3 Gb ddr5 + 1Gb ddr5
Asus sabertooth 990FX
14 Gb DDR3 Ram 1600 Mhz

Word gerenderd in een Harde Schijf van 500 Gb Sata 2

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
2.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
hoe lang is de video?

Antwoorden (2)

Dat is nu eenmaal het geval. Hoe hoger de resolutie en zwaarder/ingewikkelder de compressie hoe langer het duurt. Vandaar de honger van videobewerkers naar CPU kracht en tegenwoordig ook GPUkracht die met de juiste instellingen mee kan werken.

Let wel op als je GPUkracht gebruikt of het resultaat wel naar wens is. Soms maakt hardware encoding (GPU meewerken) een kwalitatief mindere versie.

Toegevoegd na 9 uur:
Bedenk dat 1 frame 1920x1080= 2MP x 24bit aan kleurinfo bevat. Al die info moet verwerkt worden naar opnieuw 1 frame met die waardes alleen op een andere manier. Dat kost nou eenmaal veel rekenwerk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Welke Onderdeel is dan het beste om te uptegraden ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beetje laat dan nooit, maar zoals hierboven aangegeven, is dat de CPU. Het meest geschikt hiervoor is een i7. (mogelijk ook xeons ) Jouw GPU is nog vrij snel en mogelijk valt deze ook hiervoor in te zetten.
Hoge kwaliteit renderen kost je idd veel tijd. Helaas is je pc ook totaal verkeerd gekozen daarvoor: AMD-processoren zijn goedkoop, maar trager dan Intel. Voor een videosysteem moet je al jaren niet meer bij AMD zijn. Ook je videokaart van AMD wordt niet ondersteund door AE: hardware-ondersteuning (die je extra snelheid kan opleveren) is alleen voor nVidia-kaarten. Dat kun je vinden op de site van Adobe.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Welke Nvidia Kaart is goed voor het renderen en gebruikt niet zoveel stroom