Kun je in een groot Word-document een of meer pagina's een kleur geven?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het kan wel, enigszins omslachtig. Maak een tekstvak op de pagina die je een kleur wilt geven:

Klik in een Word-document op het tabblad Invoegen.
Klik op Tekstvak > Tekstvak maken.
Klik in het document, houd de linkermuisknop ingedrukt en sleep het tekstvak over de hele pagina. Laat daarna de muisknop los.
Selecteer het tekstvak door erop te klikken.
Het tabblad 'Opmaak' opent in het Lint. Kies in dit tabblad op Opvullen van vorm en vervolgens op de gewenste kleur om de kleur van het tekstvak aan te passen.
Kies vervolgens "Tekst wrapping" en daarna "Achter de tekst".

Toegevoegd na 3 uur:
Je kunt iets soortgelijks doen door een tabel te maken van één vak (1 rij en 1 kolom). Dit vakje maak je vervolgens paginagroot en vul je met de kleur.
SimonV