2 formules in 1 cel? (excel) zie plaatje voor verduidelijking.

in de cellen J 19 tm 25, wil ik 2 formules hebben, namelijk:

J19=(0,19*h19)

én

als H geen waarde, dan J ook geen waarde
Dus wanneer er geen prijs is, dan moet er geen €0,00 komen te staan, maar gewoon helemaal niks (leeg veld).

Is hier een oplossing voor?
bvd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.1K

Het beste antwoord

Antwoord op de vraag:

Dit kan met de volgende formule:
(engels)
=IF(ISBLANK(H19);"";(0,19*H19))

(nederlands)
=ALS(ISLEEG(H19);"";(0,19*H19))

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je deze invult in veld J19 en op enter drukt, dan kun je hem makkelijk doortrekken door veld J19 te selecteren, en het zwarte puntje rechts onderin de cell te slepen t/m veld J25.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet waar die min vandaan komt. Je antwoord is helemaal correct. Als er iemand een min verdient, is het RubixCube die overduidelijk de vraag niet gelezen/begrepen heeft.

Andere antwoorden (4)

Dat kan heel simpel:
=IF(ISBLANK(H2);"";H2)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het onderdrukken van de 0,00 hoeft niet in een formule maar doe je met de instelling voor je worksheet om 0 waarden te verbergen.

Afhankelijk van je Excel versie zit het in de worksheet options/werkblad instellingen.
paulus811
12 jaar geleden
Lijkt me dat je van die cellen de opmaak moet veranderen, dan heb je geen 2 formules nodig.

Via celeigenschappen/getal/aangepast... en daar zelf de gewenste opmaak zetten, bijv €_#0,00;-€_0,00;#
Dat zet het euroteken ervoor (met spatie ertussen), indien het getal negatief is een min ervoor, en nulwaarden worden niet getoond.

Toegevoegd na 10 minuten:
(uiteraard eerst alle cellen selecteren waarvoor die opmaak moet gelden )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, moet zijn: € 0,00;€ 0,00-;# En mooier: € #.##0,00;€ #.##0,00-;#
Het is ook mogelijk om de format van de cel aan te passen.

Selecteer de cellen die de nulwaarden (0) bevatten die u wilt verbergen.
Klik in het menu Opmaak op Cellen en klik vervolgens op het tabblad Getal.
Klik in de lijst Categorie op Aangepast.
Typ in het vak Type het volgende: 0;-0;;@