Hoe maak ik een instructievideo van screen, met tekstaanwijzingen?

Ik wil graag instructiefilmpjes maken om mensen te leren hoe ze bepaalde computerprogramma's kunnen gebruiken. Het is dus de bedoeling dat ik een filmpje maak van wat er op mijn scherm gebeurt. Daaraan wil ik tekst toevoegen (en eventueel wat pijlen) om de boel te verduidelijken.

Ik vind wel allerlei recording software, met voice, maar niet met tekst.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Voor mijn werk gebruik ik daarvoor het programma uPerform. Het is eenvoudig en werkt erg goed. Het neemt precies op wat je doet en maakt dat 'netjes'. Een kromme muisbeweging naar een menu bijvoorbeeld wordt vertaald als een rechte lijn.

Je kunt achteraf tekstbalonnen en effecten toevoegen. de kijker kan het als filmpje of stap voor stap bekijken.
paulus811