Hoe kan ik bellen met mijn PC m.b.v. mobiel abonnement?

Hallo,

Ik vraag me af hoe ik (op windows 10) kan bellen met een headset met het nummer van mijn mobiel. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van een programma.
Denk aan een callcenter of helpdesk van bedrijven, die gebruiken ook dit soort software.

Het doel is om mijn klanten makkelijk te ondersteunen.

Groeten, Thijs Kossen

Weet jij het antwoord?

/2500

Neem een (betaald) Skype abonnement en je kan via de PC de hele wereld bellen. Gratis gaat niet lukken omdat je hoe dan ook een provider nodig hebt die de verbinding tussen computer en telefoonnet legt. Skype is hiervoor prima geschikt en zeer betaalbaar.

Skype is prima, op smarthone vaak te "zwaar en vreet data" maar op pc uitstekend.Als het ook gaat om klanten te ondersteunen, kan je ook eens teamviewer proberen ( versie 11 momenteel) en daarin ook een chat/videochat optie ;)

Je zou gebruik kunnen maken van een voip-oplossing, bijvoorbeeld smartvoip. Je belt dan overigens niet via je mobiele abonnement, maar je kunt wel middels je eigen mobiele nummer bellen. Je betaalt wel iets aan de VOIP-provider, maar die bedragen zijn vrij laag. Binnen Nederland 1 ct per minuut naar een vaste lijn en 10 ct naar een mobiel nummer. Zie bv. https://www.smartvoip.com/ways_to_call/computer Smartvoip moet je mobiele nummer wel eerst verifiëren voordat je dat als afzender kunt gebruiken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100