Hoe kan ik bellen met mijn PC m.b.v. mobiel abonnement?

Hallo,

Ik vraag me af hoe ik (op windows 10) kan bellen met een headset met het nummer van mijn mobiel. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van een programma.
Denk aan een callcenter of helpdesk van bedrijven, die gebruiken ook dit soort software.

Het doel is om mijn klanten makkelijk te ondersteunen.

Groeten, Thijs Kossen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.9K

Antwoorden (2)

Neem een (betaald) Skype abonnement en je kan via de PC de hele wereld bellen.
Gratis gaat niet lukken omdat je hoe dan ook een provider nodig hebt die de verbinding tussen computer en telefoonnet legt. Skype is hiervoor prima geschikt en zeer betaalbaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij wil vraagsteller vooral het omgekeerd, nl gebeld worden (Dat maak ik op uit de toelichting op de vraag) . Dan heeft hij aan Skype weinig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ Compris( misschien niet helemaal begrepen) :-) Als gebruiker vraagt: hoe kan ik bellen....? ga ik uit van een actieve handeling zijnerzijds. Los daarvan, je kan met Skype ook een skypenummer krijgen waardoor je gebeld kan worden op je PC. Onderstaand een kort citaat van de help-site van Skype:
"
Kan mijn vriend mij met zijn vaste of mobiele telefoon via Skype bellen? Ja. Met een Skype-nummer kunnen anderen u vanaf een vast of mobiel nummer bellen en u kunt in Skype het gesprek aannemen. Dit is ideaal als u vrienden, familie..."
Je zou gebruik kunnen maken van een voip-oplossing, bijvoorbeeld smartvoip. Je belt dan overigens niet via je mobiele abonnement, maar je kunt wel middels je eigen mobiele nummer bellen. Je betaalt wel iets aan de VOIP-provider, maar die bedragen zijn vrij laag. Binnen Nederland 1 ct per minuut naar een vaste lijn en 10 ct naar een mobiel nummer. Zie bv. https://www.smartvoip.com/ways_to_call/computer

Smartvoip moet je mobiele nummer wel eerst verifiëren voordat je dat als afzender kunt gebruiken.