Ik heb video's (opgenomen met camcorder) en foto's grootte is 36,6gb maar ik kan ze niet branden op een dvd cd met 4,7 gb, hoe kan het wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (5)

Je ziet zelf dat dat niet gaat passen.
Je hebt een aantal opties:
Óf je gaat de bestanden op 8 verschillende dvd's zetten,
óf je probeert een blu-ray disk (mits jullie een blu-ray diskspeler hebben)
In ieder geval wordt het lastig om dit op één dvd te zetten ;)

Toegevoegd na 4 minuten:
Desnoods kun je ze zetten op een kleine harde schijf als je deze bestanden alleen overal mee naar toe wilt kunnen nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt toch dat de grootte van je foto's en video's 36,6 Gb is, en je cd of dvd 4,7 Gb. Het lijkt me dat 36,6 Gb aan foto's en video's niet gaat passen op een cd van maar 4,7 Gb.
Of begrijp ik je vraag nou niet helemaal?
Als bij Nero een ander uitvoerformaat kiest (AVI of MPG) wordt het video bestand kleiner en kan het misschien wel passen.
De foto's kan je eerst vekleinen met bv Paint en dan invoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8 DVD's kopen en branden of gaan encoderen met kwaliteitsverlies. Eigenlijk geen echte opties meer vandaag de dag. Branden op DVD's/CD's is een beetje uit de tijd, de kosten van HDD's zijn zo laag dat dat een veel betere optie is. Als het je gaat om de video/plaatjes op je tv te laten zien kan je het beste een mediaplayer aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
transcoderen naar Mpeg met een goeie encoder, en dan authoren naar DVD (eventueel Double Layer als het bestand nog te groot is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wellicht proberen op op Supervideo formaat te branden? dan wordt ie geconverteerd naar een kleiner formaat, wellicht dat ie dan wel past (op een dual layer zeker)