Wat is het beste (lichte) virusscanner voor een Windows 10 tablet?

Heb een 2GB-32GB tablet gekocht met Dock. Erg blij mee maar ik wil niet dat hij traag wordt en hij moet wel beschermd blijven.

Welke virusscanner is het best in verhouding en ook licht?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
capthavoc
8 jaar geleden
ik ken de windows 10 tablet niet echt , maar windows 10 heeft standaard defender toch? dat wordt meegeleverd volgens mij ?
en is goed genoeg.
Het vermijden van malware en virussen heeft meer met je internet gedrag te maken tegenwoordig.
dus geen vreemde link in emails openen
cracked software torrent etc vermijd
etc
Je kan misschien wel, als je google chrome gebruikt een extentie vinden zoals; https://chrome.google.com/webstore/detail/avast-online-security/gomekmidlodglbbmalcneegieacbdmki?hl=nl

ik weet niet of deze link goed open als jeen andere browser gebruikt ?
waarschijnlijk wordt je wel ge redirect zo niet zoek dan even op avast online scurity ga er vanuit dat deze ext ook wel voor andere browsers bestaat
behalve edge dan denk ik

Antwoorden (2)

Malwarebytes is een goede bescherming.
Het kent ook de meeste virussen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan je als extra aanraden om de gratis basis AVG erop te zetten! Werkt goed en belast het systeem niet teveel!