Ik kan in windows 10 niet op de startknop drukken en niet rechtsklikken op de programma's in de taakbalk?

Nadat ik windows 10 had geïnstalleerd, werkte dit gewoon goed, maar na een tijdje opeens niet meer... Ook als ik op de windows-toets op mijn toetsenbord druk gebeurt er niks. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
7.1K

Antwoorden (2)

Open Windows Taakbeheer. Om Windows Taakbeheer te openen, druk tegelijk op CTRL, ALT en DELETE (DEL) op het toetsenbord van je computer en klik op "Taakbeheer" (Task Manager). Of klik met je rechter muisknop in de linker onderhoek op de Windows start knop en klik op "Taakbeheer" (Task Manager).
Klik daarna met je rechter-muisknop op "Windows Verkenner" en kies "Opnieuw starten". Je kunt Windows Verkenner vinden onder "Windows processen" in Windows Taakbeheer. Sluit Windows Taakbeheer en de Windows 8.1 of 10 start knop zal hopelijk weer normaal werken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je dit hebt gedaan zal, als het goed is, de taakbalk ook weer werken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit probleem is heel makkelijk op te lossen dus lees goed.

Dit is een bug in windows 10 dat heel makkelijk op te lossen in door Windows Powershell te gebruiken. Ik neem even aan dat het op dit moment moeilijk is om taakbeheer te openen. En dit gaan we via een omweg even doen.

Druk CRTL+SHIFT+ESC tegelijk in. Nu zou taakbeheer open moeten zijn. Klap nu de taakbeheer uit als dit nog niet uitgeklapt is, door op meer details te drukken. Druk nu op Bestand (Linksbovenin) en druk op nieuwe taak uitvoeren. Vink de openen met administatrorbevoegdheden aan. En typ in: powershell. Druk nu op enter. Wacht nu totdat powershell helemaal opgestart is en plak hetvolgende in powershell:

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Druk nu op enter. Wacht totdat powershell klaar is voordat je dit afsluit. Dit kan ongeveer 5 minuten duren. Start hierna je laptop opnieuw op en nu zou jou start knop en taakbalk weer moeten werken!