hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn laptop bestanden opent vanaf de D-schijf?

Ik heb een C-schrijf (die vrij vol zit) en een D-schijf. Eerder vroeg ik al via GV hoe ik ervoor kon zorgen dat de downloads op de D-schijf terecht komen. Dit is nu gelukt.
Maar het probleem stelt zich dat mijn laptop sommige zaken niet vanuit die D-schijf wil openen. Ik heb bv. Google op mijn D-schijf proberen zetten, wat gelukt is, maar als ik de snelkoppeling open lukt dit niet. Idem met Open Office: verplaatst naar mijn D-schijf en mijn laptop "vindt" het programma niet meer.
Wat kan ik doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je doet het ook helemaal niet goed. Je kan niet zomaar wat gaan schuiven met bestanden mappen of snelkoppelingen. Als je op de juiste manier iets op je D-schijf wil, dan moet je het daar installeren. Staat het al op je C-schijf geïnstalleerd? Dan moet je het deïnstalleren en daarna opnieuw installeren. Toegevoegd na 6 minuten: Elke keer als je een nieuw programma installeert vraagt de installer waar je het wil hebben. Normaliter staat er dan iets als: C:\Program Files\(naam programma) Dat kan je dan veranderen naar D:\(eigengemaakteprogrammamap)\(naam programma) Toegevoegd na 8 minuten: Wat is Google? Althans wat bedoel je met: Ik heb bv. Google op mijn D-schijf proberen zetten Bedoel je Google Chrome of Google Earth? Toegevoegd na 16 uur: Met dank aan WasMaes Plaatjes en documenten kun je zonder meer op de D-schijf zetten Ik had het alleen over programma's

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100