Hoe voeg ik een bestand toe in excel?

Ik heb een lijst gemaakt met facturen die ik reeds heb moeten betalen. Daarbij wil ik ook een pdf van het factuur invoegen. Maar hoe doe ik dat?

Via een hyperlink kan het wel, maar dan is er een verwijzing naar een pad, en ik wil het pdf verwijderen zodra het in excel staat.

8 jaar geleden
in: Software
13.3K
Amadea
8 jaar geleden
Invoegen als afbeelding.
Eric1993
8 jaar geleden
@Amadea Helaas, dat werkt niet.
Amadea
8 jaar geleden
Bij mij wel...
Utrecht
8 jaar geleden
Invoegen als afbeelding werk niet: dan krijg je het pictogram maar niet het werkelijke bestand ingeplakt.

Het beste antwoord

Dat kan:
Ga naar tab "Invoegen" en kies daar "Object" (object invoegen).
Dan tab "bestand gebruiken", je PDF bestand opzoeken en het vinkje zetten bij "als pictogram weergeven" Dan OK.
(geen vinkje bij "koppelen aan bestand": dan krijg je alleen een hyperlink en moet je het origineel behouden).

Toegevoegd na 6 uur:
Je kan hierbij ook het pictogram én de naam (beschrijving) aanpassen: zodra je het vinkje hebt gezet bij "Als pictogram weergeven" komt daaronder een pictogram met naam te staan. Kies dan "ander pictogram" en je kan het bijschrift naar wens aanpassen (dus bestandsnaam).
Succes!
8 jaar geleden
Eric1993
8 jaar geleden
@Utrecht Dankuwel! Het is mij gelukt. Heb nog 1 vraag. Als ik uw stappen volg, dan krijg ik als resultaat een Word pictogram met de naam eronder. Maar de naam is bijvoorbeeld zoiets als dit: E:/Mijndocumenten/Factuur Is het mogelijk om die naam te veranderen in Factuur 21-10-2015? Dat werkt wat overzichtelijker

Andere antwoorden (1)

Dat kan als volgt:

Ga naar het tabblad invoegen.
Selecteer daar invoegen object (als die niet zichtbaar is, dat staat in dezelfde groep als invoegen tekst, als je op het pijltje klikt kan je de hel groep zien).
Ga binnen het geopende venster naar de tab "bestand gebruiken".
Selecteer daar de bedoelde pdf, en zet het vinkje weergeven als pictogram aan
Klik op OK en het bestand staat dan als icoontje in je Excelsheet