Waar kan ik het beste AppData op bewaren?

Ik heb een SSD van 250GB en een HDD van 1 TB. De Appdata staat momenteel op de standaardplaats op de SSD, omdat daarop Windows is geinstalleerd. Maar heeft het nut om deze map te verplaatsen naar de HDD ivm de levensduur van de SSD?

Toegevoegd na 1 minuut:
De map is 34GB groot.

8 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Deze map is niet zomaar te verplaatsen . en ik denk zelf dat het je computer wel wat vertraagd.

Ik heb dit via google gevonden :
Maak een map op de C-drive aan en noem die dit_is_c; doe hetzelfde op de D-drive en noem die map dit_is_d. Dit is alleen om later in het process te herkennen welke schijf er benaderd wordt.
Start op vanaf de Windows installatie disk.
Kies niet voor “Nu installeren” maar voor “Repareren”.
Kies voor “Probleem oplossen”.
Kies voor “Geavanceerd”.
Kies voor “Command Prompt”
De drive-letter die getoond wordt, is de hersteldisk, niet je systeemdisk.
Tik in “C:” om naar je C-drive te gaan.
Tik in “Dir” en controleer of je de map ziet “dit_is_c”
Zo niet, blijf dan veranderen van schijfletter totdat je die map wel tegenkomt.
Ga op dezelfde manier op zoek naar de D-drive.
Tik in “xcopy /e /k /o /h /b c:\Users d:\Users”
Let op: Hier staat c:\ en d:\. Vul hier de letters in die je eerder gevonden hebt (zie boven).
Denk eraan dat je een hoofdletter “U” gebruikt!
Tik in “D” als daar om gevraagd wordt.
Tik in “rd /s c:\Users”
Tik in “mklink /d c:\Users d:\Users”
Tik in “exit”.
Ga door met het starten van de computer, nu vanaf de harde schijf.
Voor wat betreft Windows: Alles wordt nog steeds naar de C geschreven, alleen door de symbolic link komt het op D terecht.

Alle commando’s dienen met [Enter] bevestigd te worden.
Alle commando’s dienen uitgevoerd te worden zonder aanhalingstekens. Deze staan er puur in ter herkenning van het commando.

Maar mij lijkt dit geen goed idee om uit te voeren

Toegevoegd na 2 minuten:
https://www.schoonepc.nl/vragen/nb62-07_verplaatsen_mappen_ssd.html

Hier wordt wat beter beschreven wat je doet

Toegevoegd na 21 minuten:
Dus naar mijn idee kan je het beter op c laten staan omdat er wel wat fout kan gaan. En ik denk dat programmas langzamer gaan werken